Obesity

טיפול ב-Semaglutide במתבגרים עם השמנת יתר (NEJM)

OBESITY
מחקר STEP TEENS בפאזה 3 שבחן Semaglutide תת עורי פעם שבועי 2.4 מ"ג (Wegovy) במתבגרים בני 12 עד מתחת לגיל 18 עם השמנת יתר, מראה תוצאות מבטיחות

מחקר STEP TEENS בפאזה 3 שבחן Semaglutide תת עורי פעם שבועי 2.4 מ”ג (Wegovy) במתבגרים בני 12 עד מתחת לגיל 18 עם השמנת יתר ופורסם ב-NEJM, מראה תוצאות מבטיחות.

השמנת יתר משפיעה על כמעט אחד מכל חמישה ילדים ומתבגרים ברחבי העולם. המחלה הכרונית קשורה לירידה בתוחלת החיים ולסיכון גבוה יותר לפתח בעיות בריאותיות חמורות כגון סוכרת מסוג 2, מחלות לב, מחלת כבד שומני לא אלכוהולי, דום נשימה בשינה וסוגי סרטן מסוימים. בני נוער עם השמנת יתר נוטים יותר לסבול מדיכאון, חרדה, דימוי עצמי ירוד ובעיות פסיכולוגיות אחרות.

מחקר STEP-TEEN כלל 201 מתבגרים בגילאי 12 עד < 18 שנים עם השמנת יתר (מדד מסת גוף [BMI] ≥ אחוזון 95) או עודף משקל (BMI ≥ אחוזון 85) בתוספת תחלואה נלווית אחת לפחות הקשורה למשקל, כאשר רק מטופל אחד שגויס מתאים לקטגוריה האחרונה; השאר סבלו מהשמנה. רוב החולים (62%) היו נשים. היה להם גיל ממוצע של 15.4 שנים, BMI ממוצע של 37 ק”ג/מ”ר והיקף מותניים ממוצע של 110 ס”מ (43 אינץ’). המטופלים חולקו באקראי ביחס של 2:1 לקבלת זריקה תת עורית של 2.4 מ”ג פעם שבועית של Semaglutide או פלצבו למשך 68 שבועות, בתוספת התערבות באורח חיים.

בתוצא העיקרי, השינוי הממוצע ב-BMI מתחילת המחקר לשבוע 68, היה -16.1% עם Semaglutide ו-0.6%+ עם פלצבו (הבדל משוער, -16.7 נקודות אחוז; P <.001). תוצא שני, לפחות 5% ירידה במשקל בשבוע 68, התקבל ב-73% מהמטופלים בקבוצת Semaglutide לעומת 18% מהמטופלים בקבוצת הפלצבו (P < .001). בנוסף, הפחתות במשקל הגוף ושיפורים בהיקף המותניים, A1c, שומנים (למעט כולסטרול HDL), ואנזים הכבד אלנין אמינוטרנספראז היו גדולים יותר עם Semaglutide מאשר פלצבו. לא זו אף זו, השפעת המשקל על איכות החיים – הציון הכולל של השאלון לילדים (IWQOL-Kids) כמו גם ציונים עבור הערכה לגוף, קשר משפחתי, נוחות גופנית וחיים חברתיים היו טובים יותר בקבוצת Semaglutide. עם זאת, השכיחות של תופעות לוואי במערכת העיכול הייתה גדולה יותר עם Semaglutide מאשר פלצבו (62% לעומת 42%).

לכתבה ב-Medscape

למאמר ב-NEJM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה