Obesity

סיכוי מוגבר להתפתחות עודף משקל בילדים במהלך חודשי הקיץ (Obesity)

ילדים נוטים יותר לפתח עודף משקל או השמנת-יתר במהלך חופשת הקיץ, בהשוואה לסיכוי להתפתחות משקל יתר במהלך שנת הלימודים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש מארצות הברית, שפורסמו בכתב העת Obesity.

להערכת ההשפעה של נוכחות בלימודים על השמנה בילדים החוקרים בחנו את הנתונים אודות גובה ומשקל הילדים בתחילת ובתום כל שנה אקדמית בין סתיו 2010 ועד אביב 2013. מדגם המחקר כלל למעלה מ-18,000 ילדים בגילאי בית-ספר.

בתחילת הגן, 23% מהילדים סבלו מעודף-משקל ו-9% סבלו מהשמנת-יתר. במהלך כל אחד משתי תקופות הקיץ במחקר, שיעור הילדים בעלי עודף-משקל והשמנת-יתר עלה בכנקודת אחוז אחת בכל חודש. החוקרים לא זיהו עליה במספר הילדים בעלי עודף-משקל או השמנת-יתר במהלך השנה האקדמית.

החוקרים מדגישים כי אין המשמעות של הממצאים כי חופשת הקיץ גורמת להשמנה או כי נוכחות בבית הספר מונעת זאת, אך הממצאים מרמזים כי מדובר גורם סיכון משמעותי לצבירת משקל עודף במהלך הילדות קשור בתנאים שהם מחוץ לכותלי בית הספר.

בהשוואת סופי שבוע לימי לימודים, מחקרים לעיתים קרובות דיווחו כי ילדים שישנו זמן רב יותר ושדיווחו על שינה וריאבילית יותר, הם פחות פעילים גופנית, נוטים יותר לפעילות יושבנית וצורכים דיאטה פחות בריאה בסופי שבוע. במידה והיחס לחופשת הקיץ יהיה כאל סוף שבוע ארוך מאוד, אזי גם לחודשים אלו תהיה השלכה משמעותית.

Obesity, 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה