Obesity

מדד מסת גוף גבוה יותר מלווה בסיכון מוגבר לאירוע מוחי איסכמי (Neurology)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Neurology במהלך חודש ספטמבר עולה כי מדד מסת גוף גבוה יותר מלווה בסיכון מוגבר לאירוע מוחי איסכמי, אך זאת לצד סיכוי נמוך יותר לאירוע מוחי המורגי.

מטרת המחקר הייתה לבחון את הקשר בין מדד מסת הגוךף ובין הסיכון לאירוע מוחי איסכמי והמורגי, ולבחון את העדויות ברחבי העולם. לצורך כך אספו החוקרים נתונים אודות 1.3 מיליון נשים בבריטניה ללא היסטוריה של אירועים מוחיים, בין השנים 1996-2001 (גיל ממוצע של 57 שנים) ועקבו אחר הרשומות הרפואיות שלהן, כולל אשפוזים ומקרי תמותה. ניתוח סטטיסטי שימש להערכת הסיכון היחסי המתוקן לאירוע מוחי איסכמי והמורגי (דימום תוך-מוחי ודימום תת-עכבישי) לפי מדד מסת הגוף. החוקרים השלימו מטה-אנליזה של הממצאים שפורסמו ממחקרים פרוספקטיביים בנושא זה.

במהלך מעקב ממוצע של 11.7 שנים תועדו 20,549 מקרים של אירוע מוחי ראשון, מהם 9,993 אירועים מוחיים איסכמיים ו-5,852 אירועים מוחיים המורגיים. הממצאים הצביעו על קשר בין מדד מסת גוף גבוה יותר ובין סיכון מוגבר לאירוע מוחי איסכמי (סיכון יחסי של 1.21 לכל עליה של 5 ק”ג למטר בריבוע במדד מסת הגוף), אך סיכון מופחת לאירוע מוחי המורגי (סיכון יחסי של 0.89 לכל עליה של 5 ק”ג למטר בריבוע במדד מסת הגוף).

המגמות הקשורות במדד מסת הגוף היו שונות משמעותית עם אירוע מוחי איסכמי או המורגי, אך לא  זוהה הבדל משמעותי עם דימום תוך-מוחי ודימום תת-עכבישי.

מהנתונים בספרות הרפואית ממחקרים פרוספקטיביים עלו ממצאים עקביים לפיהם מדד מסת גוף גבוה יותר לווה בסיכון גבוה יותר לאירוע מוחי איסכמי מאשר המורגי, כאשר מרבית העדויות טרם המחקר הנוכחי התבססו על אוכלוסיות אסייאתיות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בנשים בבריטניה, מדד מסת גוף גבוה יותר מלווה בסיכון מוגבר לאירוע מוחי איסכמי אך סיכון מופחת לאירוע מוחי המורגי.

Neurology. Published online September 7, 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה