Obesity

הנחיות חדשות מטעם ה-AACE בנושא השמנת-יתר (Endocr Pract)

הנחיות מבוססות-ראיות חדשות מטעם ה-AACE (American Association of Clinical Endocrinologists) ממליצות להתייחס להשמנת-יתר כאל מחלה כרונית, תוך דגש על שיפור בריאות החולים ולא הפחתת משקל בלבד. 

תקציר ההנחיות פורסם במהלך חודש מאי בכתב העת Endocrine Practice, ביחד עם אלגוריתם צבעוני ומסמך הצהרה נפרד בנוגע לשילוב הטיפול בהשמנה במודל טיפול במחלה כרונית.

המומחים מציעים סכימה לקביעת שלב השמנה (בין 0 עד 2) על-בסיס הערכות אנתרופומטריות וקליניות, בנוסף למדד מסת הגוף, עם ערכי סף שונים לקבוצות אתניות שונות, והמלצות לסקר ל-16 מחלות הקשורות במשקל. על-בסיס נתונים אלו, ניתנת הנחיה לשינוי אורחות חיים, מצבים בהם יש לשקול תרופות להפחתת משקל, התאמה אישית של הטיפול וחולים בהם יש לשקול ניתוח בריאטרי.

המומחים מקווים כי פיתחו מודל לטיפול כרוני במטופלים שמנים, הישים בתנאי העולם האמיתי. הם מקווים כי המודל יהיה רלבנטי לשימוש במסגרת רפואה ראשונית ובמסגרת רפואה מייעצת.

יש לציין כי ה- Endocrine Society פרסם גם הנחיות בנושא הטיפול התרופתי להשמנה, התומכות בתרופות מאושרות להפחתת משקל באלו עם מדד מסת גוף של 30 ק”ג למטר בריבוע ומעלה, או לפחות 27 ק”ג למטר בריבוע עם תחלואה נלווית.

Endocr Pract. Published online May 24, 2016

לידיעה במדסקייפ

במסגרת ההנחיות הוצגו 2 הטבלאות החשובות שלהלן:

טבלה 10 : מחקרים קליניים מרכזיים של טיפול תרופתי להפחתת משקל

(הקליקו על קישור זה לעיון בטבלה)

טבלה 11: תרופות מועדפות להפחתת משקל ע”פ אפיון אינדיבידואלי:

הקליקו על קישור זה לעיון בטבלה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה