Obesity

ניתוח בריאטרי מלווה בשיפור מדדי כאב וניידות (JAMA)

מטופלים רבים הסובלים מהשמנת-יתר חמורה מדווחים על הקלה בכאב ושיפור בניידות במהלך השנים הראשונות לאחר ניתוח בריאטרי, כך עולה מתוצאות מחקר חדש מארצות הברית, שפורסמו בכתב העת JAMA.

החוקרים עקבו אחר למעלה מ-2,200 משתתפים שמנים, שהשלימו ניתוח להפחתת משקל. לאחר שנה אחת, 58% מהם דיווחו על הקלה בכאב ו-77% דיווחו על שיפור בתפקוד הגופני. לאחר שלוש שנים, שיעור המטופלים שעדיין דיווח על שיפור בכאב ובתפקוד הגופני צנח משמעותית ל-49% ו-70%, בהתאמה.

עם זאת, המשתתפים דיווחו על שיפור עקבי ביכולת הליכה לאחר שנה ושלוש שנים, ואלו שהחלו עם בעיות ברכיים וירכיים, דיווחו גם על הקלה ממושכת בכאב ועליה בניידות סביב מפרקים אלו.

למרות שניתוח נותר יעיל יותר לירידה ממושכת במשקל, בהשוואה לחלופות כמו תזונה ופעילות גופנית, מהממצאים עולה כי לא כל המטופלים לאחר ניתוח משיגים אותן תוצאות. היקף הירידה במשקל לאחר ניתוח, יותר מאשר סוג הניתוח, נמצא קשור באופן עקבי לשיפור במדדי כאב ותפקוד.

החוקרים מציינים כי למרות שייתכן כי עם תזונה נכונה ופעילות גופנית מטופלים יצליחו לרדת במשקל בהיקף משמעותי דיו בכדי שהדבר יביא להקלה בכאב ושיפור הניידות, אך הדבר לרוב לא קורה. לרוע המזל, התערבויות לשינוי אורחות החיים, המתמקדות בתזונה, הרגלי אכילה, פעילות גופנית, או שילוב של גורמים אלו, לא הצליחו להביא לירידה דומה במשקל כמו ניתוח.

JAMA 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה