Obesity

האם תזונה מגוונת ומשתנה מונעת השמנה בילדים? (Pediatrics)

תזונה הכוללת מיני מזונות מגוונים ומורכבים לא מונעת השמנה בילדים, כך לפי מחקר חדש. החוקרים מציינים כי למרבה ההפתעה, נמצא כי תזונה כזו אף נקשרה לעליה שנתית ב-BMIבילדים.

תזונה מגוונת ומורכבת הכוללת כמה קבוצת מזון שונות קשורה למשקל בריא במבוגרים, אך בילדים ידוע לנו פחות על חשיבות וההשפעה של תזונה מגוונת על ה-BMIבילדים, כותבים החוקרים. הם בחנו 340 ילדים בגיל הגן, שהשתייכו לקבוצות אתניות שונות והגיעו מרקע סוציו אקונומי נמוך, והיו רשומים ל-Head Start, תכנית לקידום חינוך ומנהיגות לילדים מאוכלוסיות מוחלשות במישיגן, ארה”ב. החוקרים ערכו שאלונים לגבי תדירות צריכת המזון, ויצרו מדדים לבחינת מורכבות ומגוונות התזונה שצרכו הילדים שאותם קישרו למדדי ה-BMI z שנלקחו מהילדים. המודלים עברו התאמה לצריכת האנרגיה מהמזון וכן לערפלנים אפשריים.

החוקרים מצאו כי למורכבות ומגוונות צריכה תזונתית היה קשר מובהק לעליה שנתית במדדי ה-BMIz בילדים. החוקרים כותבים כי הממצאים לא עומדים בקנה אחד עם ממצאים שכיחים המעודדים גיוון ומורכבות הצריכה התזונתית בילדים. האם הקשר הזה יכול להיות מוסבר באמצעות עליית משקל בריאה בילדים עם משקל נמוך התחלתי? החוקרים כותבים כי ניתוח מרובד מגלה שלא, מאחר שעליות כאלו נרשמו קודם כל בילדים שאובחנו כבר בתחילת המחקר כסובלים ממשקל יתר.

לדבריהם, הדגש ששמים על תזונה מגוונת ומורכבת בהנחיות תזונתיות רשמיות (בתכנית ה-Head Startמסתמכים על הנחיות התזונה שלDGADietary Guidelines for Americans)לאו דווקא מתאים למאמצים שנעשים כדי להוריד את הסיכון להשמנה בילדים.

Pediatrics 2016.

לדיווח במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה