Obesity

צריכת משקאות ממותקים מחמירה השמנה ויסארלית (Circulation)

ממצאי מחקר נוסף תומכים בהשפעות הבריאותיות השליליות של משקאות ממותקי-סוכר, כאשר מהנתונים שפורסמו בכתב העת Circulation עולה כי צריכה קבועה של משקאות ממותקי-סוכר מובילה לשינוי איכותי וכמותי ברקמת שומן ויסארלי במבוגרים בגיל העמידה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי צריכת משקאות ממותקי סוכר נקשרה עם רקמת שומן בטני חריגה. כעת הם ביקשו לבחון את הקשר הפרוספקטיבי בין צריכת משקאות ממותקי-סוכר והשינוי ברקמת שומן ויסארלי ורקמת שומן תת-עורי.

החוקרים בחנו את כמות ואיכות רקמת השומן הבטני באמצעות בדיקת טומוגרפיה ממוחשבת ב-1,003 משתתפים (גיל ממוצע של 45.3 שנים, 45% נשים) בבדיקה הראשונה והשניה במדגם Framingha’s Third Generation. שתי הבדיקות נערכו במרווח של כשש שנים. בתחילת המחקר, צריכת משקאות ממותקי סוכר ומשקאות קלים דיאטטיים נבחנה על-בסיס שאלונים תזונתיים.

המשתתפים סווגו לארבע קבוצות: עד משקה אחד בחודש, לפחות משקה אחד בחודש עד פחות ממשקה אחד בשבוע, משקה אחד בשבוע עד משקה אחד ביום ולפחות משקה אחד ביום. לאחר תקנון לערפלנים שונים, כולל שינוי במשקל הגוף, צריכת משקאות ממותקים גבוהה יותר לוותה בשינוי גדול יותר בנפח רקמת שומן ויסארלי. נפח רקמת השומן הויסארלי ירד ב-658 סמ”ר, 649 סמ”ר, 707 סמ”ר ו-852 סמ”ר בקבוצות השונות, בהתאמה.

צריכה רבה יותר של משקאות ממותקי-סוכר לוותה גם בירידה גדולה יותר באיכות רקמת השומן הויסארלי (נקבעה לפי Hounsfield Unit בבדיקת הדמיה); עם זאת, הקשר הפך לא-משמעותי לאחר תקנון נוסף לשינוי בנפח רקמת השומן הויסארלי. מנגד, צריכת משקאות דיאטטיים לא לוותה בשינוי ברקמת שומן בטני.

החוקרים מסכמים וכותבים כי צריכת שומן קבועה של משקאות ממותקי-סוכר מלווה בשינוי לרעה באיכות וכמות רקמת שומן ויסארלי, קשר שלא תועד עם משקאות דיאטטיים.

Circulation 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה