Obesity

קלוריות חשובות משומנים או פחמימות להפחתת מסת שומן (Cell Metab)

מתוצאות מחקר חדש מארצות הברית עולה כי במידה ומעוניינים להפחית במסת השומן, דיאטה דלת שומן עדיפה על דיאטה דלת פחמימות, לפחות בשלב מוקדם.

להערכת ההשפעה של הפחתת צריכת שומנים או פחמימות בהשוואה ישירה, החוקרים ערכו מחקר שכלל 19 מבוגרים שמנים (עשרה גברים ותשע נשים), שאושפזו פעמיים לבית החולים, כל פעם לתקופה של שבועיים, עם יעד הפחתת צריכה קלורית בכ-30% ופעילות גופנית זהה.

במהלך שהות אחת בבית החולים, המשתתפים הפחיתו את הצריכה הקלורית ע”י הפחתת מרכיב הפחמימות ובשהות השניה הפחיתו את צריכת הקלוריות בהיקף דומה ע”י הפחתת מרכיב השומנים.

הפחתת צריכת שומנים במשך שישה ימים הובילה לירידה של כ-89 גרם שומן גוף ביום, בהשוואה לירידה של 53 גרם שומן גוף עם הפחתת צריכת קלוריות שמקורן בפחמימות.

כאשר החוקרים בחנו את ההשפעה ארוכת הטווח של שתי הגישות, הם העריכו כי ההבדלים באובדן מסת השומן יצטמצמו עם הזמן.

החוקרים מדווחים כי הפחתת צריכת פחמימות הובילה להפחתת ייצור אינסולין ולהגברת פירוק שומנים במאגרים, העשויים לשמש כמקור אנרגיה. מנגד, עם דיאטה דלת שומן לא חל שינוי משמעותי בייצור אינסולין או חמצון שומן.

קשה לקבוע מהו המנגנון בבסיס ההבדלים הללו והחוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים, במטרה לקבוע כיצד צריכת שומנים, פחמימות וחלבונים מעשפיעה על כמות הקלוריות הנצרכת.

Cell Metab 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה