Obesity

השימוש ב-varenicline (צ’מפיקס, פייזר) אפקטיבי יותר בשמירת משקל בהשוואה לניקוטין פאצ’ במעשנים אשר עברו טיפולי גמילה ( Nicotine Tob Res)

מחקר חדש מה-Nicotine Tob Res מציג נתונים לפיהם השימוש ב-varenicline (צ’מפיקס, פייזר) קשור באפקט מיטיב יותר של שליטה בעלייה במשקל של לאחר גמילה מעישון, בהשוואה לפאצ’ ניקוטין.

ברקע מציינים החוקרים כי למרות שידוע שגם לורניצילין וגם לניקוטין פאצ’ יש אפקט מועיל על שמירת משקל לאחר גמילה מעישון , לא היה ידוע עד כה אם יש הבדל בין שתי השיטות.

לשם כך ערכו החוקרים מחקר רב מרכזי על טיפול לגמילה מעישון (SCT) אשר בוצע ב-4 בתי חולים ביפן, שבמסגרתו בוצעה השוואה בין העליה במשקל במהלך 12 החודשים הראשונים להפסקת העישון (לאחר 60 שבועות טיפול) בין מטופלי ורניצילין (307 משתתפים) ומטופלי הניקוטין פאצ’ (45 משתתפים).

החוקרים מדווחים כי ממוצע השינוי במשקל במהלך 12 החודשים שלאחר סיום הטיפול בגמילה היה 0.94 + ק”ג (סטיית תקן 3.59) במטופלי ורניצילין, ו-2.87 ק”ג (ס.ת 4.88) במטופלי הניקוטין פאצ’. ההבדל היה מובהק סטטיסטי עם p = .003 על פי מבחן t .

ניתוח רגרסיה ליניארית רבת משתנים הראה שמטופלי ורנצילין עלו באופן מובהק פחות במשקל מאשר מטופלי ניקוטין פאצ’ (עם מקדם של 1.87- ק”ג, בטווח בין 2.98- ל-0.59- ), לאחר התאמות להצלחה בגמילה, גיל, מין , נוכחות תחלואה נוספת, BMI בתחילת המחקר, תלות בניקוטין לפי מבחן Fagerström , רמת תשוקה לסיגריות בסוף הטיפול , ובחילות במהלך הטיפול בגמילה.

החוקרים מסכמים כי המימצאים במחקר זה מעידים על כך שורנצילין אפקטיבי יותר בשמירת משקל בהשוואה לניקוטין פאצ’ במעשנים אשר עברו טיפולי גמילה.

Nicotine Tob Res. 2014 Apr 4

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה