Obesity

טיפול קצר טווח בשילוב Liraglutide עם Metformin מסייע בהפחתת משקל משמעותית בנשים שמנות עם תסמונת שחלות פוליציסטיות (Eur J Endocrinol.)

בכתב העת European Journal of Endocrinology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול קצר-טווח בשילוב Liraglutide עם Metformin מלווה בירידה משמעותית במשקל הגוף וירידה בהיקף המותניים בנשים שמנות עם תסמונת שחלות פוליציסטיות, שלא הגיבו היטב לטיפול קודם במטפורמין.

לדברי החוקרים, ההשפעה של מטפורמין על הפחתת המשקל בנשים עם תסמונת שחלות פוליציסטיות (PCOS או Polycystic Ovary Syndrome) לעיתים קרובות אינה משביעת רצון. במסגרת המחקר הנוכחי הם בחנו את ההשפעה של הוספת טיפול באגוניסט לקולטן GLP-1 (Glucagon-Like Peptide), Liraglutide, על משקל הגוף של נשים שמנות, ללא-סוכרת, עם תסמונת שחלות פוליציסטיות, שאיבדו פחות מ-5% ממשקל גופן במהלך טיפול קודם במטפורמין בלבד.

מדגם המחקר כלל 40 נשים שמנות עם תסמונת שחלות פוליציסטיות, שקיבלו טיפול קודם במטפורמין למשך לפחות שישה חודשים, ולקחו חלק במחקר פרוספקטיבי, פתוח, בן 12 שבועות.

הנשים חולקו באקראי לאחת משלוש זרועות טיפול טיפול במטפורמין במינון 1,000 מ”ג, פעמיים ביום, טיפול ב- Liraglutide במינון 1.2 מ”ג, פעם ביום, או שילוב של השניים (מטפורמין במינון 1,000 מ”ג, פעמיים ביום, עם Liraglutide במינון 1.2 מ”ג, פעם ביום). התוצא העיקרי היה השינוי במשקל הגוף.

36 נשים השלימו את המחקר 14 נשים טופלו במטפורמין בלבד, 11 נשים טופלו ב- Liraglutide בלבד ו-11 נשים קיבלו את הטיפול המשולב.

מהתוצאות עולה כי הטיפול המשולב היה עדיף על טיפול מונותרפי ב- Liraglutide או מטפורמין בהפחתת משקל הגוף, מדד מסת הגוף והיקף המותניים של הנשים. בנשים שקיבלו טיפול משולב נרשמה ירידה ממוצעת של 6.5 קילוגרמים במשקל הגוף, בהשוואה לירידה של 3.8 קילוגרמים בקבוצת הטיפול ב- Liraglutide בלבד וירידה של 1.2 קילוגרמים במשקל הגוף בקבוצת הטיפול במטפורמין בלבד (P<0.001). החוקרים זיהו ירידה של 2.4 יחידות במדד מסת הגוף עם הטיפול המשולב, בהשוואה לירידה של 1.3 ו-0.5 יחידות עם Liraglutide ומטפורמין, בהתאמה (P<0.001).

בנוסף, תועדה ירידה בהיקף המותניים של 5.5 סנטימטרים עם הטיפול המשולב ב- Liraglutide ומטפורמין, בהשוואה לירידה של 3.2 סנטימטרים עם Liraglutide בלבד ו-1.6 סנטימטרים עם מטפורמין בלבד (P=0.029).

במשתתפות שטופלו ב- Liraglutide תועדה שכיחות גבוהה יותר של חילות, בהשוואה לנשים שטופלו במטפורמין, אך חומרת הבחילות פחתה עם הזמן ולא תוארה קורלציה עם הירידה במשקל הגוף.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על התועלת של שילוב Liraglutide עם מטפורמין להפחתת משקל בנשים שמנות עם תסמונת שחלות פוליציסטיות, שלא הגיבו היטב לטיפול מונותרפי במטפורמין.

Eur J Endocrinol. 2013 Dec 20

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה