Obesity

עליה בשכיחות השמנה ויתר לחץ דם בילדים (מתוך הכנס השנתי ה-50 מטעם ה-European Renal Association European Dialysis and Transplant Association)

השכיחות הגבוהה של השמנת-יתר בצעירים מעידה כי הסיכון העתידי למחלת כליות כרונית כמבוגרים הינו גבוה. ממצאים אלו, שפורסמו במהלך הכנס השנתי ה-50 מטעם ה-European Renal Association European Dialysis and Transplant Association, מבוססים על מחקר מבוסס-אוכלוסייה שבחן את ההשפעה של השמנת-יתר על יתר לחץ דם ותפקוד כלייתי.

החוקרים מסבירים כי מחקרים קודמים שבחנו את הנושא התמקדו במטופלים סימפטומטיים. לדבריהם, ידוע כי במחקר מבוסס-אוכלוסייה נכללים גם משתתפים ללא תסמינים.

בנוסף לקשר עם יתר לחץ דם, תסמונת מטבולית, היפרליפידמיה, הפרעות שינה וסוכרת מסוג 2, השמנה מלווה גם בסיכון מוגבר למחלת כליות במבוגרים.

החוקרים ערכו ביקורי בית ברחבי טורקיה וכללו במחקר 3,622 ילדים ומתבגרים שנבחרו כמייצגים אזור גיאוגרפי וקבוצת גיל ומין בטורקיה.

8.9% מהמשתתפים במחקר סבלו מהשמנת-יתר ו-6.1% אובחנו עם יתר לחץ דם (יחס סיכויים של 2.61).

החוקרים מצאו כי שכיחות מחלת כליות כרונית הייתה גבוהה פי 50-100 בהשוואה למחקרים שהתבססו על מרכזים מפנים. שיעורי ההשמנה היו מעט נמוכים יותר מאלו שתועדו בחלק מבדיקות הסקירה בבתי ספר, אולם, השיעור המשמעותי של ילדים עם יתר לחץ דם מעיד כי כאשר הילדים הללו גדלים ומתחילים לנוע פחות ופחות, הם נוטים יותר להשמנה וליתר לחץ דם.

ממצאי המחקר מטרידים מאוד, מאחר שילדים במדינות מתפתחות נחשפים יותר ויותר למזון מהיר. בעולם המערבי ישנן מגבלות מסוימות, אותן התחילו ליישם. אך טורקיה שייכת לעולם המתפתח עם גישה אדירה למוצרי מזון מהיר.

מתוך הכנס השנתי ה-50 מטעם ה-European Renal Association European Dialysis and Transplant Association

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה