Obesity

ההשפעה של משקאות ספורט על משקל הגוף של בני נוער (מתוך הכנס השנתי ה-30 מטעם ה-Obesity Society)

מתוצאות מחקר חדש שהוצגו במהלך הכנס השנתי ה-30 מטעם ה-Obesity Society, עולה כי הקשר בין משקאות מסוכרים והשמנה כולל גם צריכת משקאות ספורט. כיום, חלה עליה בהיקף המכירה של משקאות ספורט, לצד ירידה במכירות של משקאות קלים.

הנתונים מבוססים על כ-11,000 צאצאים למשתתפות במחקר Nurses’ Health Study II, בגילאי 9-15 שנים, שהיו במעקב לאורך הזמן. בתום כל שנתיים, בני הנוער עלה קרוב לשני פאונדים עבור כל פחית משקה קל ששתו כל יום. במידה ושתו שני משקאות קלים ביום, הם עלו ארבעה פאונדים בכל מרווח של שנתיים.

חשוב מכך, החוקרים זיהו השלכה שלא זוהתה בעבר בעקבות שתיית משקאות ספורט; המתבגרים עלו בממוצע 3.5 פאונדים עבור כל משקה ספורט ששתו בכל יום. לדברי החוקרים, למשקאות ספורט קשר בולט עוד יותר עם עליה במשקל, בהשוואה למשקאות מסוכרים.

במהלך תקופת המחקר, שהחל בשנת 2004, צריכת משקאות קלים ירדה מעט בקרב המשתתפים, מגמה המשקפת את השינוי הארצי, אך צריכת משקאות ספורט, בעיקר בקרב בנים, עלתה משמעותית, גם כן בדומה לשינוי הארצי.

החוקרים מסבירים כי משקאות ספורט חולפים מתחת לרדאר. הסכנה נובעת מכך שנמכרים כחלק מאורח חיים בריא, הכולל פעילות גופנית. למרבה הצער, ילדים אינם עוסקים בפעילות גופנית שעתיים בכל יום; במידה וכך היה הדבר, לא הייתה כל בעיה. משקאות ספורט נמכרים במנות גדולות מאוד, ואין קו על הבקבוק המורה כמה יש לשתות. הילדים פשוט אינם מודעים לכמות הקלוריות שיש בכל בקבוק.

התווית על משקאות ספורט מציינת כי כל מנה מכילה 50 קלוריות, אך כל בקבוק מכיל מספר מנות, לכן הקלוריות מצטברות: 130 קלוריות בבקבוק של 20 אונקיות ו-200 קלוריות בבקבוק של 32 אונקיות. מנגד, משקאות קלים נמכרים לרוב בפחיות יחידות של 12 אונקיות, או בקבוקים המכילים 120 קלוריות.

עם משקאות ספורט, ילדים שותים לעיתים קרובות את כל הבקבוק בבת אחת. לפי התווית, כל מנה מכילה 50 קלוריות, אך לא מפורט בבירור כי רבע בקבוק כולל ארבע מנות.

חשוב להדריך את ההורים והרופאים בנוגע למשקאות מסוכרים. משקאות ספורט משווקים ע”י ספורטאים מקצוענים כמשקאות בריאים, אך אין מקום להשתמש בהם בילדים, אלא הם מתאמנים באופן רציף לאורך תקופות זמן ארוכות, או שמצויים באקלים חם.

Obesity 2012: The Obesity Society 30th Annual Scientific Meeting

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה