Obesity

הערכת ההשפעות של Vardenafil על המצוקה המינית של גברים שמנים (Int J Impot Res)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת International Journal of Impotence Research מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש מהן עולה כי בגברים שמנים, טיפול תרופתי ב-Vardenafil עשוי להביא לשיפור ביכולת לשלוט בשפיכה, וכך משפיע על ההערכה העצמית והתפקוד המיני של המטופלים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין מחקרים התערבותיים להערכת ההשפעה של מצוקה מינית בגברים הסובלים מהשמנה.

כעת, הם ביקשו לבחון את ההשפעות של Vardenafil על המצוקה המינית של גברים בריאים בגיל העמידה, הסובלים מהשמנת-יתר, ללא פליטה מוקדמת, הפרעות בתפקודי זקפה או היפוגונאדיזם.

לאחר תקופת הרצה בת ארבעה שבועות, 20 גברים עם מדד מסת גוף של 40 ומעלה ומצוקה מינית, שהשיבו על שאלוני Sexual Distress Esteem Questionnaire חולקו באקראי לטיפול תרופתי ב- Vardenafil במינון 10 מ”ג, לפי הצורך (10 משתתפים) או פלסבו (10 משתתפים).

יעדי הסיום העיקריים של המחקר כללו הבדלים בזמני IELT (Intravaginal Ejaculatory Latency Time) מתחילת המחקר, כפי שנמדד בעזרת שעון עצר; יעדי סיום משניים כללו הבדלים מתחילת המחקר במדדי SEAR (Self-Esteem and Relationship) ו-MSHQ-EjD (Male Sexual Health Questionnaire-Ejaculatory).

הטיפול התרופתי ב- Vardenafil הביא לשיפור בזמני IELT (p<0.0001) וכן במדדי SEAR (P<0.001) ו-MSHQ-EjD (p<0.005), אך לא תואר שינוי עם מתן פלסבו. באופן מפתיע, זוהה קשר הפוך בין מדדי מסת הגוף ובין IELT בכל הגברים שנכללו במחקר (p<0.001). מהנתונים עולה כי קיים קשר בין מצוקה מינית בגברים שמנים ובין חוסר יכולת לשלוט בשפיכה, בעיקר בגברים עם מדדי מסת גוף גבוהים.

מהתוצאות עולה כי הטיפול ב- Vardenafil עשוי לשפר את יכולת השליטה בשפיכה, ובאופן זה משפיע על ההערכה העצמית והתפקוד המיני של גברים הסובלים מהשמנת-יתר.

Int J Impot Res. 2012;24(3):122-125

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה