Obesity

שתל DJBL מסייע בהפחתת משקל במטופלים בעלי השמנה חולנית (Ann Surg)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת Annals of Surgery מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש מהן עולה כי שתל DJBL (Duodenal-Jejunal Bypass Liner) הקרוי EndoBarrier הינו בטוח ומוביל לירידה משמעותית במשקל הגוף לאחר שנה אחת. ממצאים אלו מאשרים את תוצאות מחקרי פיילוט קצרים יותר שנערכו בעבר.

לדברי החוקרים, השתל מחקה מעקף מהתריסריון לג’ג’ונום, הוא ממוקם במעי באמצעות צינור קטן המוכנס דרך הפה, באופן זה מחקה את ההשפעות של מעקף קיבה, ללא הסיכונים הכרוכים בניתוח. פרוצדורה זו אורכת לרוב פחות משלושים דקות והחולים יכולים להשתחרר לביתם מיד לאחריה.

החוקרים מצאו כי בחולים אלו חלה ירידה ממוצעת של 20% במשקל הגוף וכן חל שיפור משמעותי במחלות רקע אחרות, כולל יתר לחץ דם, הפרעות ברמות כולסטרול, טריגליצרידים ורמות סוכר בצום.

במסגרת המחקר הם ביקשו להעריך את ההשפעות ארוכות הטווח של טיפול זה. באחד המחקרים הקטנים שנערכו בעבר, גישה זו הובילה לירידה של 22% במשקל הגוף לאחר שלושה חודשים, בהשוואה לירידה של 5% בקבוצת ביקורת שהקפידה על דיאטה דלת-שומן. בחולי סוכרת שמנים, DJBL הובילה לנרמול מהיר של רמות הסוכר בדם, בהשוואה לטיפול דמה.

מדגם המחקר כלל 39 משתתפים עם משקל ממוצע של 109 קילוגרמים. משך הפרוצדורה הממוצע עמד על 24 דקות.

15 שתלים הוסרו לפני שבוע 52, בעיקר בשל נדידה של ההתקן או חסימה. חלק מהמקרים היו על-רקע של אכילה מופרזת. המלצות הנוגעות להרגלי האכילה והרכב הדיאטה עשויות למנוע או להפחית סיבוכים אלו בעתיד. עיצוב טוב יותר סייע בהפחתת הסיכון לנדידה של ההתקן.

24 המשתתפים שהשלימו את 52 שבועות המחקר ירדו בממוצע 22.1 קילוגרמים. נתונים אלו הצטברות לירידה של 19.9% ממשקל הגוף כולו וירידה של 47.0% במשקל הגוף העודף. כמו כן, נרשם שיפור במדדים אחרים, כולל היקף מותניים ורמות כולסטרול כללי וכולסטרול LDL.

החוקרים טוענים כי הירידה במשקל עדיפה על הירידה במשקל הנצפית לרוב במהלך מעקב כשנה לאחר טיפול רפואי ודומה לירידה במשקל שתוארה לאחר חלק מהפרוצדורות הבריאטריות. הם מסכמים וכותבים כי לאור הממצאים, DJBL עשוי לשמש כחלופה לטיפול ראשוני במטופלים עם השמנה חולנית וקוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא.

Ann Surg 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה