Obesity

פעילות גופנית מתונה מביאה להפחתת לחץ הדם בזמן מאמץ בנשים שמנות (Menopause)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת Menopause מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש מהן עולה כי גם פעילות גופנית מתונה יחסית עשויה לסייע בהפחתת לחץ הדם בנשים שמנות, מבוגרות.

כאשר החוקרים חילקו את המשתתפות לקבוצה שהקפידה על פעילות גופנית וקבוצה ללא פעילות גופנית, הם מצאו כי פעילות בעצימות נמוכה הליכה על הליכון או רכיבה על אופניים הביאה לירידה בלחצי הדם בזמן מאמצים.

מדגם המחקר כלל 404 נשים בגילאי 45-75 שנים, שסבלו מעודף משקל או השמנת-יתר, והיו בעלות אורח חיים סדנטרי. בכל הנשים לחץ הדם הסיסטולי במנוחה היה מוגבר (120-159 מ”מ כספית), אך אף אחת לא אובחנה עם מחלה קרדיווסקולארית קודמת.

במהלך ששת חודשי המחקר, החוקרים חילקו באקראי את הנשים לאחת משלוש קבוצות פעילות גופנית, או לקבוצת ביקורת. קבוצה אחת הקפידה על פעילות גופנית, המקבילה להמלצות המקובלות עבור מרבית המבוגרים: כ-2.5 שעות של פעילות גופנית מתונה בשבוע. בקבוצה שנייה מדובר היה במחצית הכמות של פעילות גופנית, כאשר בקבוצה השלישית הנשים הקפידו על קרוב לארבע שעות שבועיות של פעילות גופנית מתונה.

בשלוש קבוצות ההתערבות נרשם שיפור בלחץ הדם במאמצים. בקבוצה הפעילה ביותר, לחץ הדם הסיסטולי ירד בממוצע ב-14 נקודות. אך בקבוצה הכי פחות פעילה הפער לא היה גדול, עם ירידה ממוצעת של 11 נקודות בלחץ הדם הסיסטולי בזמן מאמץ.

אחד הממצאים העולים מהמחקר הוא כי בנשים עם קדם-יתר לחץ דם, בחלק גדול חלה עליה אבנורמלית בלחץ הדם בזמן מאמץ.

עם זאת, פעילות גופנית לא השפיעה על לחץ הדם במנוחה, ולא נקשרה עם ירידה במשקל. פעילות גופנית הביאה לירידה בלחץ הדם בזמן מאמצים ולשיפור היכולת הקרדיווסקולארית הכוללת.

לדברי החוקרים, רבים רואים בפעילות גופנית כדבר העשוי לדרוש זמן רב, אך בפועל, צעדים פשוטים, כמו הליכה מסביב לשכונה עשוי להספיק, אין הכרח ללכת לחדרי כושר.

Menopause 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה