Obesity

טיפול התנהגותי יעיל לירידה במשקל (Ann Intern Med)

התערבויות המבוססות על טיפול התנהגותי לירידה במשקל הן אמצעי בטוח ויעיל, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם במהדורת 4 באוקטובר של כתב העת Annals of Internal Medicine.

ממחקר בשנים 2007-2008 עולה כי 32% מהגברים בארצות הברית ו-36% מהנשים בארצות הברית סובלים מהשמנת-יתר. לפי המלצות ה-US Preventive Services Task Force, על רופאים לערוך בדיקות סקר להשמנת-יתר בכלל המבוגרים, ולהקפיד על ייעוץ אינטנסיבי וטיפול התנהגותי במבוגרים שמנים.

החוקרים סקרו מחקרים שעסקו בהתערבויות לירידה במשקל במבוגרים בעלי עודף משקל והשמנת-יתר. המחקרים נאספו ממאגרי MEDLINE, Cochrane Central Register of Controlled Trials ו-PsycINFO ומסקירות סיסטמיות של מחקרים שנערכו לפני שנת 2005.

במהלך  החיפוש זוהו 6498 תקצירים ו-648 מאמרים. הסקירה התמקדה במחקרים שכללו קבוצות ביקורת בהן נערכו התערבויות מינימאליות.

מהתוצאות עולה כי לאחר 12-18 חודשים, התערבויות המבוססות על טיפולים התנהגותיים הובילו לירידה גדולה יותר בשלושה קילוגרמים, בהשוואה לקבוצת הביקורת; זאת על-בסיס נתונים ממטה-אנליזה שכללה 21 מחקרים. עליה במספר מחזורי הטיפול לוותה בעליה בהיקף הירידה במשקל. מחלק מהעדויות עולה כי הירידה במשקל נותרה למשך שנה אחת, ומעלה.

בתוכניות שכללו שילוב Orlistat עם טיפול התנהגותי נרשמה ירידה גדולה בשלושה קילוגרמים, בהשוואה למתן פלסבו לאחר 12 חודשים.

החוקרים לא הצליחו לאסוף נתונים מספקים להערכת ההשפעות של ירידה במשקל על תוצאות דוגמת תמותה או תחלואה קרדיווסקולארית, אך הם זיהו ירידה בהיארעות סוכרת בחולים עם קדם-סוכרת שניסו לרדת במשקלם.

Ann Intern Med. 2011;7:434-447

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה