Obesity

תרופה חדשה המשלבת Phentermine עם Topiramate מדגימה תוצאות של הורדת משקל וירידה בלחץ דם (מתוך כנס ASH)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר הוצג בכנס המדעי השנתי של האיגוד האמריקאי ליתר לחץ דם (American Society of Hypertension 2011 Scientific Meeting ) עולה כי תרופה חדשה להפחתת משקל, הנקראת Qnexa ואשר מהווה שילוב בשחרור מבוקר של Phentermine (רזין) ו-Topiramate (טופמקס), הדגימה תוצאות של ירידה במשקל וירידה משמעותית בלחץ הדם במטופלים עם ובלי יתר לחץ דם.

מחקר זה שילב תוצאות של 3 מחקרים אקראיים, מהם 2 נמשכו 56 שבועות ואחד היווה מחקר המשך של 28 שבועות. אחד המחקרים, הנקרא CONQUER , כלל מבוגרים עם BMI (או body mass index ) בין 27-45 ק”גמ”ר עם שתי מחלות נלוות או יותר (סכרת או טרום סכרת, יתר לחץ דם, חוסר איזון שומנים בדם, או השמנה בטנית). מטופלים אלה קיבלו פלצבו או שילוב Qnexa במינון נמוך (Phentermine במינון 7.5 מ”ג ו-Topiramate במינון 46 מ”ג) או במינון גבוה (Phentermine במינון 15 מ”ג ו-Topiramate במינון 92 מ”ג). במחקר EQUIP , אשר כלל מטופלים עם BMI מעל 35 ק”גמ”ר, קיבלו המטופלים פלצבו או מינון נמוך של שילוב Qnexa (מינון של 3.75/23 מ”ג) או מינון גבוה (15/92 מ”ג).

התוצאות הדגימו כי נטילת Qnexa במינון 3.75/23 גרמה לירידה של 4.7% משקל יחסית למשקל הבסיסי, מינון 7.5/46 גרם לירידה של 6.2% מהמשקל, ומינון 15/92 גרם לירידה של 10.4% מהמשקל. המינונים הגבוהים יותר גרמו לירידה ממוצעת של 5.2 מ”מ כספית בלחץ הדם הסיסטולי, ושל 3.0 מ”מ כספית בלחץ הדם הדיאסטולי. קצב הלב הממוצע עלה ב-0.6 פעימות בדקה בממוצע עם מינון 7.5/46 מ”ג, וב-1.6 פעימות בדקה עם מינון 15/92 מ”ג.

במטופלים עם יתר לחץ דם, טיפול במינון הגבוה ביותר של Qnexa גרם לירידה של 8.5 מ”מ כספית בלחץ הדם הסיסטולי, טיפול במינון הבינוני גרם לירידה של 7.0 מ”מ כספית, וטיפול במינון הנמוך גרם לירידה של 5.6 מ”מ כספית. הירידה בלחץ הדם הסיסטולי בהשוואה לקבוצת הפלצבו נמצאה מובהקת סטטיסטית בקבוצות שטופלו במינון הבינוני והגבוה בתת קבוצת המטופלים עם יתר לחץ דם.

מנהל המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA , לא אישר את השימוש ב-Qnexa באוקטובר 2010 לאור חששות מתופעות לוואי הקשורות לתרופה זו, כגון הפרעות קוגניטיביות, חמצת מטבולית, עליה בקצב הלב ומומים מולדים. בשלב זה דורש ה-FDA מהחברה המייצרת את Qnexa לספק מידע מפורט יותר אודות תופעות לוואי אלה, ובפרט אודות המומים המולדים וההשפעה של עליה בקצב הלב על סיכון למחלות קרדיווסקולריות.

American Society of Hypertension (ASH) 2011 Scientific Meeting

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה