Obesity

פעילות גופנית מונעת הצטברות מחדש של שומן לאחר שאיבת שומן (מתוך הכנס השנתי ה-58 של American College of Sports Medicine)

שומן שהוסר מאזור הבטן באמצעות שאיבת שומן עשוי להופיע בשנית באזור הויסארלי בתוך מספר חודשים; עם זאת, פעילות גופנית קבועה עשויה להפחית משמעותית את העליה בכמות השומן לאחר הפרוצדורות, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שהוצגו בכנס השנתי ה-58 של American College of Sports Medicine.

במסגרת המחקר חולקו באקראי 36 נשים לאחר שאיבת שומן בטני לשתי קבוצות, חודשיים לאחר הניתוח. קבוצה אחת כללה 18 נשים שלקחו חלק בתכנית פעילות גופנית במשך ארבעה חודשים (כולל פעילות אירובית ואימוני תנגודת) והקבוצה השניה שכללה 18 משתתפות שימשה כקבוצת ביקורת עם אורח חיים סדנטרי.

ממדידות שנערכו לאחר ארבעה חודשים עולה כי בשתי הקבוצות חלה ירידה בשומן תת-עורי בטני, וכי בקבוצת הביקורת נרשמה עליה בשומן ויסארלי, אך לא כך בקבוצת ההתערבות. עליה במסה ללא-שומן לאחר ארבעה חודשים תועדה רק בקבוצת ההתערבות.

כמות השומן שהוסרה עם שאיבות שומן מנשים במחקר הייתה קטנה יחסית, והצריכה התזונתית במהלך חודשיים לאחר הניתוח נותרה ללא-שינוי.

בנשים בקבוצת ההתערבות, פעילויות כללו פעילות אירובית ואימוני תנגודת, שלוש פעמים בשבוע. מהתוצאות עולה כי בנשים בשתי הקבוצות נרשמה ירידה במשקל הגוף, בהשוואת המשקל לפני הפרוצדורה וחודשיים לאחריה (p<0.05), ושב למשקל הבסיסי שישה חודשים לאחר הפעולה (p>0.05).

מעניין לציין כי סך השומן ירד לאחר הניתוח בשתי הקבוצות; אולם, לאחר שישה חודשים נותר נמוך משמעותית רק בקבוצת ההתערבות. עליה במסה ללא-שומן לאחר חודשיים תועדה רק בקבוצת ההתערבות (p<0.05).

כמות השומן בשכבה תת-עורית בבטן קטנה באופן שווה בשתי הקבוצות, כאשר החוקרים בחנו את הנתונים חודשיים ושישה חודשים לאחר הפעולה.

למרות ששומן ויסארלי נותר ללא שינוי בהשוואת המצב בתחילת המחקר וחודשיים לאחר הניתוח, לאחר שישה חודשים נרשמה עליה גדולה יותר משמעותית בקבוצת הביקורת  (p=0.05).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעודדים מאחר ומעידים כי ניתן לשלוט בהצטברות מחדש של שומן לאחר שאיבת שומן, ע”י הקפדה על פעילות גופנית.

מתוך הכנס השנתי ה-58 של American College of Sports Medicine

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה