Obesity

ירידה במשקל לאחר ניתוח בריאטרי מקלה על מיגרנה (מתוך Neurology)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון מרץ של כתב העת Neurology עולה כי במטופלים עם מיגרנה והשמנת יתר חולנית, ירידה במשקל קשורה בהקלה על כאבי הראש.

נתונים ממחקרים רבים תומכים בתאוריה כי השמנה היא גורם מגביר במיגרנה. במחקר פרוספקטיבי תצפיתי זה בדקו החוקרים את הקשר ההפוך האם ירידה במשקל עשויה להקל על מיגרנה. החוקרים עקבו אחר 24 מטופלים עם רקע של מיגרנות לפני, ו-6 חודשים אחרי ניתוח בריאטרי. החוקרים רשמו את משקל המשתתפים, וכן את הדיווח אודות תדירות כאבי הראש, עצמת כאבי הראש הממוצעת, ומוגבלות כתוצאה מכאבי ראש ב-90 ימים האחרונית (לפי שאלון Migraine Disability Assessment ).

כמעט כל המשתתפים היו נשים (88%) בגיל ממוצע של כמעט 40, עם השמנת יתר חולנית לפני הניתוח (BMI ממוצע של 46.6). החוקרים מצאו כי מספר ימי כאבי הראש הממוצע ירד מ-11.1 ל-6.7 (P<0.05 ) לאחר איבוד ממוצע של כ-50% מעודף המשקל. הסיכוי לירידה של יותר מ-50% בימים כאבי הראש נמצא קשור בירידה גדולה יותר במשקל (P<0.05 ). בנוסף, מצאו החוקרים ירידה בעצמת כאבי הראש עם הירידה במשקל (P<0.05 ) ובמוגבלות קשה במהלך כאבי הראש (P<0.01 ).

החוקרים מסכמים וכותבים כי מטופלים עם מיגרנה והשמנת יתר חולנית חווים הקלה משמעותית בכאבי הראש לאחר ירידה משמעותית במשקל כתוצאה מניתוח בריאטרי. יש מקום למחקרים נוספים על מנת לקבוע האם ירידה קלה יותר במשקל יכולה לגרום גם היא לשיפור המיגרנה.

Neurology. 2011;76:1135-1138

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה