Obesity

האם טיפול תרופתי עשוי לסייע בבעיות פוריות בנשים הסובלות מהשמנת יתר? (מתוך Fertility and Sterility)

מאת ד”ר בן פודה שקד

על אף שנשים הסובלות מהשמנת יתר פעמים רבות חוות קשיים בניסיון להרות, ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון דצמבר של ירחון Fertility and Sterility עולה כי נטילת תרופות לעידוד הפוריות עשויה להתגבר על בעיית המשקל העודף. לדברי החוקרים, השפעת המשקל ניתנת לפתרון באמצעות מינונים גבוהים יותר של תכשירים מעודדי ביוץ, באופן המביא לכך שנשים אלו תהיינה בעלות ריכוזים דומים של הורמונים כמו נשים בעלות BMI נמוך יותר.

החוקרים מדווחים כי מבין הנשים אשר נעזרו בטיפול תרופתי לעידוד הפוריות, 25% מאלו שהיו במשקל תקין אכן הרו, בעוד שכך היה עבור 37% מאלו במשקל עודף ו-36% מאלו הסובלות מהשמנת יתר. הם מסבירים כי שיעורים אלו הינם כמעט שווים, אף על פי שנראים גבוהים יותר כביכול בקרב הנשים בעלות BMI גבוה יותר, וזאת מאחר והעוקבה הנוכחית כללה פחות נשים שכאלו (כך שכל היריון פירושו היה שינוי משמעותי בשיעור ההצלחה).

לדברי החוקרים, באמצעות שימוש במינונים גבוהים יותר של גונדוטרופינים, המטופלת למעשה מקרבת את סיכוייה להרות לאלו של נשים בעלות BMI תקין, ומשפרות את סיכוייהן ללידת חי. הם מוסיפים כי במחקר זה, מדד מסת הגוף (BMI) היה קשור ביחס ישר לעובי האנדומטריום, וזה האחרון היה קשור ביחס ישר לשיעור ההריונות.

בנוסף, נמצא כי BMI היה קשור ביחס הפוך לרמות האסטרדיול לכל זקיק טרום-ביוץ שנוצר, ולמספר הזקיקים בגודל בינוני. כמו כן, הם מציינים כי ה-BMI היה קשור ביחס הפוך גם למספר הזקיקים הבינוניים, הגדולים וסך הזקיקים הכולל על פי מינון ה-FSH הכולל. לדבריהם, ממצא זה מצביע על כך שנשים עם BMI גבוה יותר מייצרות מספר נמוך יותר של זקיקים בינוניים ו/או גדולים עבור מינון נתון של FSH.

החוקרים מוסיפים כי לא נמצא קשר בין ה-BMI ובין מספר מחזורי הטיפול לו נזקקו הנשים בכדי להרות, או לבין הסיכויים להיריון קליני או להפלה ספונטנית.

אחת הבעיות הקשורות בצריכת מינונים גבוהים יותר של גונדוטרופינים הינה העלות הכספית הגבוהה יותר, מציינים החוקרים, כאשר נשים הסובלות מהשמנת יתר משלמות, בממוצע, כ-200 דולר יותר מאשר אלו בעלות BMI נמוך. העלות הכוללת של טיפולי הפוריות, אשר משלבת בן את התרופות והן את הוצאות ההפרייה המלאכותית, עשויה לנוע בין מספר מאות דולרים ועד כ-1,200 דולר, לדבריהם.

כמו כן, ישנם מספר סיכונים קלים הכרוכים בזריקות התכשירים מעודדי הביוץ, לרבות שחלות מוגדלות, היריונות מרובי עוברים וסיבוכי היריון, על פי ה-American Society for Reproductive Medicine.

במחקר הנוכחי נכללו 477 נשים אשר לא עשו שימוש קודם לכן בטיפולי פוריות, ואשר החלו את הטיפולים באותו השלב של המחזור החודשי. נשים בעלות משקל גוף נמוך מהתקין ואלו הסובלות מהשמנת יתר קיצונית נפסלו מהשתתפות במחקר, מאחר וקבוצות נשים אלו נוטות לסבול מהפרעות בביוץ.

עם זאת, מומחה בתחום אשר נתבקש להגיב לפרסום הדברים, מדגיש כי החוקרים לא השוו את תוצאותיהם לאלו של נשים דומות אשר אינן נעזרות בטיפולי פוריות. המדובר במידע נחוץ על מנת שמסקנות המחקר הנוכחי תוכלנה להיות שימושיות, הוא טוען.

עד כה, לא ידוע מה הסיבה לכך שנשים בעלות משקל רב יותר מתקשות יותר להרות. בנוסף, הן נוטות להראות שיעורים גבוהים יותר של פרה-אקלמפסיה, סוכרת היריונית, משקל לידה נמוך ולידות מוקדמות.

מאידך, באשר למחקר הנוכחי, טוענים החוקרים כי המסר העיקרי הינו כי נשים הסובלות מהשמנת יתר זקוקות למינונים גבוהים יותר של תרופות פוריות ומייצרות פחות זקיקים עבור מינון נתון, אולם מרגע שהטיפול התרופתי והתגובה אליו מותאמים על מנת להתגבר על השפעת המשקל העודף, הרי שהצלחה מחזור הטיפול הינה ברת השוואה לזו של נשים במשקל תקין.

Fertil Steril 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר טיפול קו-ראשון במשלב Lazertinib עם Amivantamab כנגד NSCLC (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר טיפול קו-ראשון במשלב Lazertinib עם Amivantamab כנגד NSCLC (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי א(Food and Drug Administration) אישר את משלב Lazertinib עם Amivantamab כקו-טיפול ראשון במבוגרים עם סרטן ריאות מתקדם-מקומית או גרורתי מסוג NSCLC (או Non Small Cell Lung Cancer) עם מוטציות EGFR מוכחות בבדיקה המאושרת ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי. מדובר באישור הראשון של Lazertinib. הטיפול ב- Amivantamab אושר לראשונה ע”י מנהל המזון […]

  • האם טיפול בהידראה משפיע על הרזרבה השחלתית בנשים עם אנמיה חרמשית? (Blood Advances)

    האם טיפול בהידראה משפיע על הרזרבה השחלתית בנשים עם אנמיה חרמשית? (Blood Advances)

    טיפול ב-Hydroxyurea (הידראה) אינו מפחית משמעותית רזרבה שחלתית בבנות ונשים עם מחלת אנמיה חרמשית ולכן ייתכן ואין צורך בטיפולים לשימור פוריות בטרם התחלת הטיפול התרופתי באוכלוסייה זו, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Blood Advances. המחקר כלל מספר מרכזים בצרפת והחוקרים בחנו את רקמת השחלות של 76 בנות ונשים צעירות עם אנמיה חרמשית, שעברו […]

  • טיפול ב-Tirzepatide מפחית את הסיכון להתקדמות מטרום-סוכרת לסוכרת מסוג 2 (מתוך הודעת חברת אלי לילי)

    טיפול ב-Tirzepatide מפחית את הסיכון להתקדמות מטרום-סוכרת לסוכרת מסוג 2 (מתוך הודעת חברת אלי לילי)

    מתן זריקה חד-שבועית של Tirzepatide הפחיתה באופן דרמטי את הסיכון להתפתחות סוכרת מסוג 2 בחולים עם טרום-סוכרת ועודף-משקל או השמנת-יתר, כך עולה מנתונים חדשים ממחקר SURMOUNT 1, כפי שדווח על-ידי חברת אלי לילי. מחקר SURMOUNT 1 כלל 2,539 מבוגרים עם השמנת-יתר (מדד מסת גוף של 30 ק”ג/מ2 ומעלה) או עודף-משקל עם לפחות סיבוך אחת משנית […]

  • טיפול בסטרואידים במינון נמוך מפחית את הסיכון לגלאוקומה בילדים (Acta Ophthalmologica)

    טיפול בסטרואידים במינון נמוך מפחית את הסיכון לגלאוקומה בילדים (Acta Ophthalmologica)

    טיפול בגלוקוקורטיקואידים במינון נמוך לאחר ניתוח קטרקט מפחית את הסיכון לגלאוקומה משנית בילדים עם מקטע אקסיאלי ארוך יותר לאורך חמש שנים, בהשוואה לטיפול בגלוקוקורטיקואידים במינון גבוה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Acta Ophthalmlogica. במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הקשר בין מינון גלוקוקורטיקואידים לאחר-ניתוח ובין התפתחות גלאוקומה משנית לאחר ניתוח קטרקט בילדים. […]

  • מהיסוס לחיסון: התמודדות עם היסוס להתחסן (Pharmacy Times)

    מהיסוס לחיסון: התמודדות עם היסוס להתחסן (Pharmacy Times)

    כדי להתכונן למגפה ויראלית נוספת, על הרוקחים להיות מוכנים להתמודד עם היסוס להתחסן, כך עולה ממאמר על תפקיד הרוקחים בהתמודדות עם חשש להתחסן שפורסם ב- Pharmacy Times. יהונתן ניסן משתף את המאמר בהמלצתו של פרופ’ אייל שוורצברג.

  • האם מעכבי SGLT-2 מספקים הגנה טובה יותר לכבד ממעכב DPP-4 בחולים עם סוכרת מסוג 2? (Diabetes, Obesity and Metabolism)

    האם מעכבי SGLT-2 מספקים הגנה טובה יותר לכבד ממעכב DPP-4 בחולים עם סוכרת מסוג 2? (Diabetes, Obesity and Metabolism)

    בחולים עם סוכרת מסוג 2 ומחלת כבד שומני על-רקע הפרעה מטבולית, הסיכון לסיבוכים בכבד דומה עם טיפול בתרופות ממשפחת מעכבי DPP-4 או מעכבי SGLT-2, כך עולה מנתונים שפורסמו בכתב העת Diabetes, Obesity and Metabolism. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי עלו דיווחים שהציעו כי מעכבי SGLT-2 עשויים להגן על חולים עם סוכרת מסוג 2 ומחלת כבד […]

  • טיפול ב-Elinzanetant עשוי להקל על תסמיני מנופאוזה (JAMA)

    טיפול ב-Elinzanetant עשוי להקל על תסמיני מנופאוזה (JAMA)

    טיפול ב- Elinzanetant הפחית משמעותית את תדירות וחומרת תסמינים וזומוטוריים בנשים לאחר-מנופאוזה, כאשר התרופה לוותה בשיפור הפרעות שינה ואיכות חיים על-רקע מנופאוזה, לצד פרופיל בטיחות חיובי, כך מדווחים חוקרים במאמר שפורסם בכתב העת JAMA. החוקרים השלימו שני מחקרים אקראיים, כפלי-סמיות, מבוקרי-פלסבו, בשלב 3 (OASIS 1 ו-OASIS 2) לאורך 77 אתרים בארצות הברית, אירופה, קנדה וישראל. […]

  • מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר את Denileukin Diftitox לטיפול בלימפומה עורית חוזרת או עמידה (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר את Denileukin Diftitox לטיפול בלימפומה עורית חוזרת או עמידה (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) הודיע על אישור Denileukin Diftitox (Lymphir) לטיפול במבוגרים עם לימפומה עורית של תאי T חוזרת או עמידה לטיפול לאחר לפחות קו טיפול סיסטמי אחד. התכשיר האימונותרפי הינו פורמולה חדשה של Denileukin Diftitox (או Ontak), אשר אושר לראשונה בשנת 1999 לטיפול בחולים מסוימים עם לימפומה עורית של תאי […]

  • מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר את Vorasidenib לטיפול בגליומה (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר את Vorasidenib לטיפול בגליומה (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) לטיפול במקרים מסוימים של גליומה דיפוזית עם מוטציות IDH (או Isocitrate Dehydrogenase) ומדובר בטיפול הממוקד הראשון שאושר לטיפול בסוג זה של גידולים מוחיים. באופן ספציפי, הטיפול הפומי מכוון כנגד IDH1 ו-IDH2 ומאושר לטיפול לאחר ניתוח במבוגרים וילדים בגילאי 12 שנים ומעלה עם אוליגודנדרוגליומה או אסטרוציטומה בדרגה 2 […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה