Obesity

האם קיים קשר בין השמנה ובין אגרסיביות סרטן בלוטת התריס? (J Clin Endocrinol Metab)

אעפ”י שידוע על הקשר בין השמנה ובין הסיכון המוגבר לממאירות של בלוטת התריס, לא נראה כי קיים קשר בין השמנה ובין נוכחות גידולים בעלי מאפיינים אלימים יותר, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם ב-Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism.

לאחר מעקב אחר 259 חולים עם ממאירות של בלוטת התריס, במהלך תקופה ממוצעת של 6.2 שנים, לא זוהה קשר חיובי בין ערכי BMI ובין שלב הגידול בעת האבחנה, חדירה לכלי דם, או מחלה חוזרת או ממושכת.

החוקרים מציינים כי מספר מחקרים הצביעו על קשר בין ערכי BMI גבוהים יותר ובין סיכון מוגבר לממאירות זו וממאירויות אחרים. במטרה לבחון את הנושא, החוקרים ערכו מחקר רטרוספקטיבי בו זיהו בנוסף קשר שלילי בין ערכי BMI ובין גרורות לקשריות לימפה וחדירת הגידול.

החוקרים כותבים כי בעוד שידוע על הקשר בין השמנה ובין התפתחות ממאירות של בלוטת התריס במספר אוכלוסיות, תוצאות המחקר הנוכחי אינן תומכות בקשר בין השמנה ובין גידולים אלימים יותר של בלוטת התריס.

למעשה, מהממצאים עולה קשר אפשרי בין השמנה ובין גידולים בעלי מאפיינים פחות אלימים. החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים על-מנת להבין טוב יותר את הקשר בין השמנת-יתר ובין הפרוגנוזה של חולים עם ממאירות של בלוטת התריס.

J Clin Endocrinol Metab 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה