Obesity

ההשפעות ארוכות הטווח של Rosiglitazone על ריכוזי השומנים בסרום ועל המשקל (Clin Endocrinol)

ממחקר חדש עולה, כי שימוש ארוך טווח ב-rosiglitazone מביא לעלייה בריכוזי ה-HDL, אך מלווה גם בעלייה במשקל.

לדברי החוקרים, על אף ש-rosiglitazone ידוע כבעל השפעות מועילות על ריכוזי HDL וגודל חלקיקי LDL, מספר מחקרים קצרי טווח מצאו, כי יש לו השפעות לא רצויות על רמות הכולסטרול הכללי ו-LDL ועל משקל הגוף.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה להעריך את ההשפעות ארוכות הטווח של rosiglitazone על רמות השומנים בסרום ועל משקל הגוף.

במסגרת המחקר, העריכו החוקרים פרוספקטיבית את רמות הגלוקוז בצום, המוגלובין A1C, פרופיל השומנים ומשקל הגוף בתחילת המחקר ומידי שלושה חודשים לאחר שימוש ב- rosiglitazone(4 מ”ג/יום) במשך 18 חודשים ב-202 חולי סוכרת מסוג 2.

נמצא, כי רמות הכולסטרול הכללי עלו מקסימאלית לאחר 3 חודשים וירדו בהמשך. אך למרות זאת, רמותיו נותרו גבוהות יותר באופן משמעותי לאחר 18 חודשים בהשוואה לנקודת ההתחלה. רמות ה-LDL היו אף הן גבוהות יותר משמעותית כעבור 3 ו-12 חודשים בהשוואה לנקודת ההתחלה. אולם, לאחר 15 חודשים, ריכוזי ה-LDL לא היו שונים משמעותית מערכי הפתיחה.

בנוסף, רמות ה- HDL עלו לאחר שלושת החודשים הראשונים, ונותרו כך למשך כל תקופת המעקב. תוספת השינוי ב-HDL הייתה בולטת יותר בחולים עם ריכוזי HDL בסיסיים נמוכים, מאשר בחולים עם ריכוזים התחלתיים גבוהים של HDL. כמו כן, נצפתה עלייה במשקל הגוף לאחר שלושת החודשים הראשונים, שנשמרה אף היא לכל אורך המחקר.

לסיכום, שימוש ב- rosiglitazoneהביא לעלייה ברמות HDL ובמשקל הגוף, שנותרה לכל אורך תקופת המחקר. בנוסף, נמצאה עלייה התחלתית ב-LDL, אך היא הלכה ודעכה, ועד סוף המחקר לא הייתה גבוהה משמעותית ביחס לרמות ההתחלתיות.

Clin Endocrinol.  2006;65(4):453-459

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה