Obesity

שיעורי בדיקות הסקר לסרטן ערמונית גבוהים יותר בגברים שמנים (J Urol)

מחקר חדש מצא כי הסיכוי לערוך בדיקות סקר לסרטן ערמונית, גבוה יותר בגברים הסובלים מהשמנת-יתר, בהשוואה לגברים בעלי משקל תקין.

לדברי החוקרים, השמנת-יתר קשורה במחלה מתקדמת יותר ובתוצאות פחות טובות בגברים עם סרטן ערמונית. למיטב ידיעתם, הקשר בין השמנת יתר ובדיקות סקר לסרטן ערמונית בגברים בגיל 40 ומעלה, אינו ידוע.

הם התבססו על נתונים שנאספו מקרב 57,827 גברים, בגיל 40 ומעלה. המדדים העיקריים שנבדקו כללו את שיעור הגברים שנבדקו אי-פעם לסרטן ערמונית ושיעורי הגברים שנבדקו בשנה האחרונה.

הגיל הממוצע של המשיבים עמד על 55.4 שנים. 48% מהנבדקים סבלו מעודף משקל, 24.9% סבלו מהשמנת-יתר. סה”כ, 88.6% מהגברים דיווחו כי יש להם ביטוח בריאות ו-82.3% מסרו כי יש להם לפחות רופא מטפל אחד. קרוב ל-60% מהנבדקים דיווחו כי עברו לפחות בדיקת PSA אחת בעבר, ו-42% ביצעו בדיקה זו בשנה האחרונה.

62.1% מהגברים הסובלים מהשמנת-יתר ביצעו בדיקת PSA במהלך חייהם, לעומת 56.1% מהנבדקים במשקל תקין (p<0.001). השמנת-יתר העלתה גם את הסיכוי לבדיקת PSA במהלך השנה האחרונה, בהשוואה לגברים במשקל תקין (44.2% לעומת 38.2%,  p<0.001). הסיכוי שגברים הסובלים מהשמנת-יתר יעברו בדיקת PSA במהלך חייהם, או בשנה האחרונה, היה גבוה יותר גם לאחר תיקנון למאפיינים סוציודמוגרפיים (OR=1.37,  OR=1.82,  בהתאמה).

הסיכוי שנערכה בדיקת PSA בשנה האחרונה, היה גבוה יותר גם בקרב גברים שהיו בקשר מתמיד עם רופא (OR=2.95) וגברים שחורים, שאינם ממוצא היספני (OR=1.58).

שיעורים גבוהים יותר של בדיקות סקר בגברים עם השמנת-יתר, מכוונים לכך שההבדלים בתוצאות סרטן הערמונית בגברים עם השמנת-יתר, אינם נובעים מהבדלים בביצוע בדיקות הסקר, אלא עשויים להיות קשורים להבדלים בביולוגיה של הגידול, מאפייני בדיקת PSA בגברים שמנים, או שונות בשיעורי בדיקות הביופסיה הנערכת לאחר בדיקת PSA אבנורמלית. החוקרים טוענים כי דרושים מחקרים נוספים בכדי לאשר את הממצאים ולהסביר את ההבדלים בתוצאות סרטן הערמונית בגברים הסובלים מהשמנת-יתר.

J Urol 2007;177:493-498.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה