Obesity

orlistat מעלה פעילות paraoxonase בסרום באנשים שמנים

ממחקר חדש עולה, כי טיפול ע”י orlistat מסייע להפחתת שומנים ולירידה בחימצונם בקרב חולים שמנים.

מחקרים קודמים הדגימו, כי עקה חמצנית הינה מוגברת בחולים שמנים. HDL הקשור ל- human paraoxonase 1 (PON1) מסוגל לעכב חימצון של LDL, ולכן הינו בעל השפעה מגנה מפני טרשת עורקים.

מטרת המחקר הייתה להעריך את ההשפעות של טיפול ב- orlistatבשילוב עם דיאטה על ה-BMI, היקף המותניים, פרמטרים שומניים, לחץ דם, רמת גלוקוז בדם ופעילות PON1.

במסגרת המחקר שהיה רב מרכזי ואקראי, מאה שלושים ותשעה פרטים שמנים בריאים בדר”כ, חולקו לשתי קבוצות: 78 קיבלוorlistat (120 מ”ג 3 פעמים ביום) בשילוב עם דיאטה, ואילו ה-61 הנותרים שמרו על דיאטה בלבד. פרמטרים אנטרופומטרים, רמת השומנים בדם ופעילות PON1 נמדדו בנקודת ההתחלה ולאחר 6 חודשים של טיפול.

נמצא, כי ה-BMI והיקף המותניים ירדו באופן בולט יותר בקבוצת ה-orlistat, בהשוואה לקבוצת הביקורת. פרטים שקיבלו orlistat הראו, בנוסף, שיפור גדול יותר ברמות הגלוקוז בדם בצום ובלחץ הדם, וירידה גדולה יותר בכולסטרול הכולל וברמות טריגליצרידים. בנוסף, פעילות PON1 בסרום הייתה אצלם גבוהה משמעותית בהשוואה לקבוצה שטופלה ע”י דיאטה בלבד.

לסיכום, טיפול של שישה חודשים ב-orlistat הינו בעל אפקט מועיל על פרופיל השומנים ומשפר את מצב נוגדי החימצון באמצעות העלאת פעילות PON1 בסרום. אולם, בשל היעילות התראפוייטית המוגבלת, שמנים הסובלים מהיפרכולסטרולמיה צריכים לקבל תוספת של תרופות מפחיתות שומנים.

לידיעה ב-docguide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה