Obesity

אוריינטציה מינית יכולה לנבא סימפטומים בולמיים (מתוך International Journal of Eating Disorders)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת ספטמבר של International Journal of Eating Disorders, עולה כי אוריינטציה מינית יכולה לנבא סימפטומים בולמיים בעתיד.

מספר מחקרים מצאו כי לאנשים עם אוריינטציה מינית בי-סקסואלית, לסבית או הומואית יש סיכון גבוה להופעת סימפטומים והפרעות פסיכיאטריות רבים כולל ניסיונות התאבדות, שימוש בסמים, חרדה ודיכאון. מספר מחקרים גם הציעו, שבעיות אכילה ודאגות בנוגע למשקל יותר שכיחים בקרב גברים עם אוריינטציה, שאינה הטרוסקסואלית בהשוואה לגברים עם אוריינטציה הטרוסקסואלית.

בכדי לחקור נושא זה יותר לעומק החוקרים בדקו אם אוריינטציה מינית מנבאת סימפטומים בולמיים ואם גורמי סיכון, כגון אידיאל של רזון והערכה עצמית נמוכה, שקשורים עם אוריינטציה מינית לא הטרוסקסואלית, מסבירים את הסיכון המוגבר להופעת סימפטומים אלה.

במחקר השתתפו 2924 תלמידי תיכון בנורבגיה, שמילאו שאלון אישי בנוגע לסימפטומים בולמיים, בנוגע לקיום התנסות מינית עם בני אותו מין, בנוגע לרמת המשיכה המינית לבני אותו מין ובנוגע לגורמי סיכון אחרים המוזכרים במאמר. כל הנבדקים היו לפחות בני 15 ולשם השתתפותם במחקר היה צורך באישור הוריהם. הנבדקים מילאו שאלונים, שנשלחו אליהם בדואר, 5 שנים לאחר מכן.

ל-210 נבדקים (7.3%) היו סימפטומים בולמיים בנקודת ההתחלה ול-157 נבדקים (5.4%) היו סימפטומים לאחר 5 שנות מעקב. השכיחות של סימפטומים בולמיים הייתה גבוהה יותר בקרב בנות בהשוואה לבנים באותן תקופות זמן (8.8% לעומת 1.2%, p < 0.0001 בהתאמה). ל- 32.1% מהנבדקים עם סימפטומים בולמיים בנקודת ההתחלה עדיין היו סימפטומים במהלך המעקב (OR = 13.68).

85 נבדקים (2.9%) דיווחו על התנסות מינית עם בני אותו מין לפני שהמידע הראשון נאסף, בעוד ש-3.2% דיווחו על היותם הומואים, לסביות או ביסקסואלים.

התנסות מינית עם בני אותו מין לפני איסוף המידע הראשון ניבאה סימפטומים בולמיים לאחר 5 שנים בשני המינים. גברים, שנמשכו לגברים בזמן של הדיווח הראשון היו יותר עתידים (בהשוואה לגברים הטרוסקסואלים) להיות בעלי סימפטומים בולמיים. הקשרים הללו נשארו משמעותיים גם לאחר שליטה בסימפטומים בולמיים, שהופיעו בהתחלה, ובגורמי סיכון פוטנציאלים אחרים.

לסיכום, בהתבסס על ממצאים אלה, מתבגרים, שאינם הטרוסקסואלים, נמצאים בסיכון מוגבר לבולמיה. בנוסף, למרות שהסברים נפוצים, כגון אידיאל של רזון, חוסר סיפוק מהגוף והערכה עצמית נמוכה, קשורים עם אוריינטציה מינית ועם סימפטומים בולמיים, הם לא פועלים כמתווכים.

Int J Eat Disord 2006;39:448-453

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה