Obesity

האם עלייה במשקל מגדילה את הסיכון להופעה חוזרת של הפרעת יתר לחץ דם בהריון? (מתוך American Journal of Obstetrics and Gynecology)

ממחקר שנערך לאחרונה, עולה כי לנשים שעולות במשקל בין הריונות יש סיכון מוגבר להופעה חוזרת של הפרעת יתר לחץ דם של הריון (hypertensive disorder of pregnancy HDP) בהריון שני, בדומה ללחץ דם שהופיע מוקדם במהלך ההריון הראשון. בנוסף מצאו החוקרים שחזרת HDP הינה שכיחה, אך החזרה אינה בהכרח של אותו סוג של יתר לחץ דם.

החוקרים סקרו את הרשומות של 869 נשים, שאצלן התפתח HDP במהלך ההריון הראשון.

המחקר פורסם בכתב העת האמריקאי למילדות וגניקולוגיה (American Journal of Obstetrics and Gynecology).

החוקרים מצאו, כי כתלות בסוג ה-HDP הראשון שהופיע, שיעור החזרה בהריון השני נע בין 58% ל-94%. אצל הנשים עם יתר לחץ דם של ההריון (gestational hypertension), הסיכון ל-HDP בהריון השני היה 70.1%, בעוד שאצל הנשים עם אקלמפסיה או פראקלמפסיה בהריון הראשון הסיכון ל-HDP חוזר בהריון השני היה 58.3%. אצל 85% מהנשים עם יתר לחץ דם כרוני הופיע HDP בהריון השני, וכך גם אצל 94% מהנשים עם superimposed preeclampsia.

החוקרים דיווחו, כי מדד מסת גוף (BMI) של 25 או יותר הגדיל את הסיכון להופעה חוזרת של HDP ב-82%, בעוד שעלייה במשקל של יותר משתי יחידות BMI הגדילה את הסיכון ביותר מפי שניים.  

אבחנת HDP בשבוע 34 להריון, או לפני כן, הגדילה את הסיכון ל-HDP מאוחר יותר ב-85%. כאשר ליתר לחץ דם מוקדם נלוותה גם פרוטאינוריה, הסיכון ל-HDP גדל ביותר מפי שלושה.

החוקרים ציינו, כי אבחנה של יתר לחץ דם מוקדם היא מדד לחומרה הן בנשים שפיתחו פראקלמפסיה והן באלו שלא, דבר המצביע, לפחות באופן חלקי, על מנגנון משותף שעומד מאחורי מצבים אלו.

החוקרים סיכמו באומרם כי נשים אצלן התגלו מצבים אלו צריכות להיות מיודעות לאחר ההריון הראשון, ובמידה ומדובר באישה עם משקל עודף, יש להציע לה יעוץ לשינוי אורח החיים. בהריון השני, יש צורך במעקב מוגבר.

לידיעה המלאה ממדסקייפ

Am J Obstet Gynecol 2006;194:916-920.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה