Obesity

ניתוח להפחתת משקל מסייע במניעת סוכרת בחולים הסובלים מהשמנת יתר (Diabetes Care)

על-פי דיווח שפורסם לאחרונה, הירידה במשקל לטווח ארוך המושגת באמצעות laparoscopic gastric banding עשויה לסייע במניעת ובנסיגת הסוכרת מסוג 2 באנשים הסובלים מהשמנת יתר. הניתוח מסייע גם לבקר את יתר לחץ הדם.

הממצאים מבוססים על מחקר שנערך בקרב 73 חולים מורבידיים הסובלים מהשמנת יתר שעברו laparoscopic adjustable gastric banding (או LAGB) ובקרב 49 נבדקים ברי השוואה שסרבו לעבור את הניתוח. מחקרים שונים בוצעו בכדי לבחון את ההשפעה למניעת סוכרת ולנסיגתה.

בסיום 4 שנות המעקב אחר החולים, גילו החוקרים כי בקרב החולים שטופלו באמצעות LAGB הופיעה ירידה בערך ה-BMI מ-45.9 ל-37.7, ואילו בקרב נבדקי הביקורת לא נרשם שינוי מובהק סטטיסטית.

מבחינת המניעה, סוכרת מסוג 2 הופיעה במהלך תקופת המעקב ב-5 מנבדקי הביקורת (17.2%), אך באף אחד מאלו שטופלו באמצעות LAGB (ערך p = 0.0001). מבחינת הנסיגה, בחולה אחד בקבוצת הביקורת (4.0%) וב-7 חולים בקבוצת מטופלי ה-LAGB (כ-45%) הופיעה נסיגה של מחלת הסוכרת (ערך p = 0.0052).

ביצוע LAGB השפיע לטובה גם אל מצב לחץ הדם. רק בחולה אחד בקבוצת ה-LAGB התפתחה בעיה של יתר לחץ דם, בהשוואה ל-11 חולים בקבוצת הביקורת. בנוסף, בעיה של יתר לחץ דם נפתרה ב-15 מחולי קבוצת ה-LAGB ובחולה אחד בקבוצת נבדקי הביקורת (ערך p = 0.0001 בשני המקרים).

החוקרים מסכמים כי הממצאים מעידים ש-LAGB יעיל במניעה ובהשריית נסיגה של סוכרת מסוג 2 ושל יתר לחץ דם עורקי.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה