Obesity

שיעור גבוה של מקרי סרטן נגרם בשל השמנת יתר

על-פי סטטיסטיקות שפורסמו במסגרת הועידה השנתית של ה-American Association for Cancer Research’s, כ-10% מכלל מקרי הסרטן בארצות הברית (יותר מ-100,000 מקרים בשנה) היו ניתנים למניעה במידה ולא היו מתקיימות בעיות של משקל עודף והשמנת יתר.

אחד החוקרים, ד”ר Colditz, מסביר כי הממצאים עולים מסקירה של מחקרים שפורסמו, מעידכונים של דו”ח ה-International Agency for Research on Cancer (או IARC) משנת 2002, וממידע שהתקבל במחקר ה-Nurses’ Health Study II שבו השתתפו 116,686 נשים.

הוא מעריך כי 14% ממקרי סרטן המעי הגס (למעלה מ-14,000 מקרים) היו עשויים להמנע במידה ואף אחד לא היה סובל מעודף משקל ומהשמנת יתר.

כמו כן, הוא מוסיף, היה ניתן להמנע מ-11% ממקרי סרטן השד (מעל 18,000 מקרים); מ-49% ממקרי סרטן האנדומטריום (כמעט 20,000 מקרים); מ-31% ממקרי סרטן הכליות (מעל 11,000 מקרים); מ-39% ממקרי סרטן הושט (מעל 5,500 מקרים); מ-14% ממקרי סרטן הלבלב (מעל 4,500 מקרים); מ-20% ממקרי סרטן הלימפומה שאיננה Hodgkin (מעל 11,000 מקרים); ומ-17% ממקרי ה-multiple myeloma.

הוא מסביר כי בשל השכיחות העולה של השמנת היתר בארצות-הברית, הערכות אלה הינן מתונות. הוא מסביר כי ניתן לסכם שעודף משקל והשמנת יתר במבוגרים גורמות לסרטן וכי השיעור הגדל של מקרי השמנת היתר בארצות-הברית ממשיך להעלות את שכיחות מקרי הסרטן הללו.

ד”ר Colditz מוסיף כי המידע מחזק את המסר התומך בהמנעות מצבירת משקל בבגרות ובאובדן משקל במידת הצורך, שכן הדבר עשוי להקטין את הסיכון לסרטן, בנוסף לסיכונים למחלות כרוניות אחרות כמו סוכרת, מחלת לב ושבץ.

הוא מסכם כי הולכות ומצטברות עדויות לכך שירידה במשקל מפחיתה את הסיכון ללקות בסרטן. הוא מציין כי מידע העולה מ-4 מחקרים פרוספקטיביים שבחנו את ה-BMI ואת הופעת סרטן שד מעיד כי נשים המורידות ממשקלן מפחיתות באופן מובהק סטטיסטית את הסיכון להתפתחות סרטן שד.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה