Obesity

האם רמות Adiponectin גבוהות קשורות לאיזון טוב יותר של רמת הגלוקוז בנשים סכרתיות? (J Clin Endocrinol Metab)

ממחקר חדש עולה כי רמות Adiponectin גבוהות קשורות באיזון טוב יותר של רמות הגלוקוז, פרופיל שומנים טוב יותר וירידה בתגובה הדלקתית בנשים הסובלות מסכרת סוג 2.

מדיווחים קודמים עולה כי רמות Adiponectin נמוכות עלולות להגביר בעקיפין את הסיכוי לטרשת עורקים בחולי סכרת בשל השפעתן על הרגישות לאינסולין והפרופיל המטבולי. אולם, ההשפעה ההדדית בין רמות Adiponectin ופרמטרים מטבולים אחרים מעולם לא נחקרה לעומק.

החוקרים עקבו אחר 925 חולות סכרת והעריכו את הקשר בין רמות Adiponectin ובין רמות גלוקוז בדם, פרופיל השומנים והתגובה הדלקתית.

מתוצאות המחקר עולה כי רמות Adiponectin מצויות ביחס הפוך ל-BMI וביחס ישר לרמות HDL ופעילות גופנית. בנוסף, נמצא יחס הפוך בין רמת Adiponectin ובין רמות טריגליצרידים, non-HDL Cholesterol, Apolipoprotein B-100, CRP, פיברינוגן ו-Soluble E-Selectin.

הקשר בין רמות Adiponectin ובין המרקרים לדלקת נותר בעינו גם לאחר התאמה לרמות Hemoglobin A1C ו-HDL Cholesterol. לכן, החוקרים הסיקו כי האפקט האנטי דלקתי של Adiponectin אינו נובע מהשפעתו על רמות הגלוקוז או הליפידים בדם.

לסיכום, החוקרים טוענים כי הקשר החזק והבלתי-תלוי בין רמת Adiponectin ובין רמות המרקרים לדלקת תומך בהשערה כי ל-Adiponectin אפקט אנטי-דלקתי ואנטי-טרשתי ולכן מועיל במניעת התפתחות נגעים טרשתיים.

J Clin Endocrinol Metab 2005;90:4542-4548

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה