Ob/Gyn Other

תרופה משולבת חדשה לסרטן רירית הרחם אושרה באיחוד האירופי (EMA)

infusion
הנציבות האירופית אישרה שילוב של תרופה אימונותרפית עם מעכב PARP לטיפול בחולות מסוימות עם סרטן רירית הרחם מתקדם ראשוני או חוזר

הנציבות האירופית אישרה שילוב של תרופה אימונותרפית עם מעכב PARP לטיפול בחולות מסוימות עם סרטן רירית הרחם מתקדם ראשוני או חוזר. האישור ניתן ל-Imfinzi (durvalumab) בשילוב עם כימותרפיה כטיפול קו ראשון, ולאחר מכן Lynparza (olaparib) בשילוב עם Imfinzi עבור חולות עם מחלה יציבה למערכת תיקון אי-התאמות (pMMR). עבור חולות עם מחלה חסרה במערכת תיקון אי-התאמות (dMMR), אושר Imfinzi בשילוב עם כימותרפיה ולאחר מכן Imfinzi לבד.

רוב החולות עם סרטן רירית הרחם מאובחנות בשלב מוקדם עם שיעור הישרדות של 80%-90% לחמש שנים, אך זה יורד לפחות מ-20% בקרב נשים עם מחלה מתקדמת. כ-70%-80% מהחולות עם מחלה מתקדמת הן עם pMMR, ו-20%-30% עם dMMR. קיים צורך משמעותי בטיפולים חדשים, במיוחד עבור אלו עם dMMR.

בחולות עם pMMR, המשטר הכפול של durvalumab עם olaparib הפחית את הסיכון להתקדמות המחלה או מוות ב-43% (חציון 15.0 חודשים לעומת 9.7 חודשים; HR, 0.57). בחולות עם dMMR, משטר ה-durvalumab הפחית את הסיכון ב-58% (חציון לא הושג לעומת 7.0 חודשים; HR, 0.42).

פרופ’ דר’ אלס ון נויונהויסן, אונקולוגית גינקולוגית מבלגיה, ציינה כי האישור הוא “בשורה טובה לחולות עם סרטן רירית הרחם מתקדם או חוזר באירופה, במיוחד אלו עם מחלת pMMR, שלהן אפשרויות מוגבלות”. דייב פרדריקסון מ-AstraZeneca תיאר את אישור המשטר המשולב כ”צעד משמעותי קדימה עבור המטופלות”.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה