Ob/Gyn Other

התוצאות המיילדותיות של אירוע מוחי איסכמי בנשים בגיל הפוריות (Arch Gynecol Obstet)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Archives of Gynecology and Obstetrics עולה כי בנשים בגיל הפוריות עם היסטוריה של אירוע מוחי איסכמי לא תועד סיכון מוגבר להישנות אירוע מוחי איסכמי במהלך ההיריון. מהנתונים עולה עוד כי שיעורי הפלות בנשים אלו היו גבוהים יותר מהאוכלוסייה הכללית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למרות שהסיכון להישנות מעורר דאגה בנשים עם היסטוריה של אירוע מוחי איסכמי המתכננות להרות, אין נתונים רבים אודות הסיכון להישנות אירוע מוחי איסכמי במהלך היריון באוכלוסיית נשים זו.

המחקר הרטרוספקטיבי כלל נשים בגילאי 15-44 שנים עם אבחנה של אירוע מוחי איסכמי, אשר אושפזו במרכז יחיד בצרפת בין ינואר 2009 ועד דצמבר 2013. התוצא העיקרי היה הישנות אירוע מוחי במהלך ההיריון או לאחר-לידה ותוצאים משניים כללו סיבוכים בהיריון.

מדגם המחקר כלל 104 נשים עם היסטוריה של אירוע מוחי איסכמי (גיל ממוצע בעת אירוע מוחי של 36 שנים). באשר לאטיולוגיה של האירוע המוחי, ב-23 נשים מדובר היה באירוע מוחי משנית לתסחיף לבבי, באישה אחת תועדה אבחנה של טרשת עורקים גדולים וב-55 נשים הסיבה לאירוע מוחי לא הייתה ידועה. החוקרים מציינים כי לא תועדו מקרים של תסמונת כנגד פוספוליפידים.

מבין נשים אלו, 29 נשים הרו 58 פעמים. בתת-קבוצה זו תועדה שלושה מקרים של הישנות אירוע מוחי איסכמי (2.9%), אך כל האירועים הללו לא תועדו בזמן היריון.

ממצאי המחקר מעידים על 27 הפלות (47% מההריונות) בנשים אלו, שני מקרים של קדם-רעלת היריון (3%) ומקרה אחד של לידת מת (1.7%).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי בנשים עם היסטוריה של אירוע מוחי איסכמי, אין סיכון מוגבר להישנות אירוע מוחי במהלך ההיריון. עם זאת, הם קוראים להשלים מחקרים נוספים להערכת הסיכון להפלות ולידת מת באוכלוסייה זו לעומת האוכלוסייה הכללית.

Arch Gynecol Obstet, April 29, 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה