Ob/Gyn Other

השמנת-יתר מעלה את הסיכון לסוכרת הריונית בנשים עם תסמונת שחלות פוליציסטיות (J Obstet Gynaecol Can)

תסמונת שחלות פוליציסטיות מלווה בסיכון מוגבר לסוכרת הריונית, אך הסיכון גבוה עוד יותר בנשים עם השמנת-יתר, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Obstetrics and Gynecology Canada.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי תסמונת שחלות פוליציסטיות מלווה בעליה עודפת במשקל הגוף בשכיחות גבוהה; כ-60% מהנשים עם תסמונת שחלות פוליציסטיות סובלות מעודף-משקל או השמנת-יתר. מחקר קודם הראה כי תסמונת זו הינה גורם סיכון לסוכרת הריונית, ללא תלות בהשמנת-יתר, בעוד שמחקר אחר מצא כי להשמנת-יתר השפעה משמעותית על הסיכון הנ”ל.

במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים להבין טוב יותר את ההשפעה של השמנה על התפתחות סוכרת הריונית בנשים עם תסמונת שחלות פוליציסטיות. הם התבססו על נתונים מאונטריו אודות 1,286,901 לידות בין 2006 ו-2018. מבין אלו, ב-386,748 לידות תועדה אבחנה של תסמונת שחלות פוליציסטיות באם.

שיעורי סוכרת הריונית היו גבוהים יותר בקרב נשים עם תסמונת שחלות פוליציסטיות (60.2 מקרים ל-1,000 לידות) לעומת אלו ללא התסמונת (48.6 מקרים ל-1,000 לידות). ממצאים אלו תורגמו לסיכון יחסי מתוקן של 1.05. מניתוח הנתונים עלה כי השמנה עמדה בבסיס 89.7% מהקשר הנ”ל.

החוקרים מקווים כי ממצאים אלו יסייעו בייעוץ לפני הריון ובבדיקות סקר לסוכרת הריונית בנשים עם תסמונת שחלות פוליציסטיות. ממצאים אלו יסייעו בייעוץ לנשים אודות חשיבות איזון המשקל לפני הריון. עם זאת, דרושים משאבים נוספים לניהול המשקל לפני הריון, מאחר ולא ניתן להסתפק בהמלצה לירידה במשקל אלא יש לספק מערכת תומכת להשגת יעד זה.

J Obstet Gynaecol Can. Published October 10, 2023

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה