Ob/Gyn Other

פרוגסטרון הניתן דרך הפה עשוי להועיל לנשים בגיל המעבר (Scientific Reports)

מחקר חדש הראה כי פרוגסטרון מיקרוני הניתן דרך הפה עשוי להפחית הזעות לילה ולשפר את השינה בקרב נשים בגיל המעבר

מחקר חדש הראה כי פרוגסטרון מיקרוני הניתן דרך הפה עשוי להפחית הזעות לילה ולשפר את השינה בקרב נשים בגיל המעבר. במחקר שכלל כ-180 נשים עם תסמינים הקשורים בתנועתיות כלי הדם (VMS – Vasomotor symptoms), נשים שנטלו פרוגסטרון נהנו מירידה משמעותית יותר בהזעות לילה (P=0.023) ומשיפור באיכות השינה (P=005) בהשוואה לקבוצת ביקורת. החוקרת הראשית, פרופ’ ג’רילין סי פריור, פרופסור לאנדוקרינולוגיה באוניברסיטת “British Columbia”, וונקובר, קנדה, אמרה כי “נשים שקיבלו וסת במהלך השנה האחרונה, שמתעוררות פעמיים או יותר בשבוע עם הזעות לילה ומוטרדות מהפרעות שינה, ייהנו מנטילת 300 מ”ג של פרוגסטרון מיקרוני פומי לפני השינה”. המחקר פורסם ב-Scientific Reports ב-5 ביוני 2023.

גיל המעבר בקרב נשים כרוך לעתים קרובות בתסמינים משמעותיים הכוללים דימום כבד בזמן וסת, כאב שדיים, שינויים במצב הרוח, הזעות לילה ונדודי שינה, כל זאת כאשר נשים רבות נמצאות בשיא הקריירה שלהן. פריור עצמה סבלה מתסמינים קשים בגיל המעבר, “התחלתי לסבול מהזעות לילה מחזוריות, כשעדיין היו לי וסתות קבועות, וזאת בתוספת לרגישות בשדיים ובעיות שינה”, אמרה.

המחקר הנוכחי שנערך בקנדה, כלל 189 נשים שהיו בגילאי 35-58 שנים, קיבלו וסת בשנה האחרונה וסבלו מגלי חום במהלך היום או מהזעות לילה לפחות פעמיים בשבוע. המשתתפות חולקו באופן אקראי לקבלת 300 מ”ג של פרוגסטרון מיקרוני פומי או פלצבו לפני השינה למשך 3 חודשים, והן תיעדו את מספר ועוצמת ה-VMS בכל יום. התוצא הראשי היה מדד VMS, מדד המעריך את מספר ועוצמת ה-VMS, במהלך החודש השלישי.

תוצאות המחקר הראו כי מדד ה-VMS הבסיסי הממוצע בקרב הנשים היה 12.2. התדירות הממוצעת של VMS ליממה הייתה 4.9, והעוצמה הממוצעת הייתה 2.3 בסולם של 0 עד 4. יש לציין כי ציוני VMS ירדו עם הזמן בשתי קבוצות הטיפול, כך שבחודש השלישי, מדד VMS היה 5.5 בקרב קבוצת ההתערבות ו-7.1 בקרב קבוצת הפלצבו. ההבדל בין הקבוצות לא היה מובהק סטטיסטית.

לעומת זאת, בהשוואה לקבוצת הביקורת, נשים שנטלו פרוגסטרון נהנו מירידה משמעותית יותר בהזעות לילה ומשיפור באיכות השינה.

לכתבה ב- Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה