Ob/Gyn Other

Pembrolizumab כתוספת לכימותרפיה יעיל עבור סרטן רירית הרחם (New England Journal of Medicine)

מחקר חדש הראה כי תוספת של Pembrolizumab לכימותרפיה הסטנדרטית במטופלות עם סרטן רירית הרחם מתקדם או עם הישנות של סרטן זה, הביאה לשרידות ללא התקדמות ארוכה ומשמעותית יותר מאשר כימותרפיה בלבד

מחקר חדש הראה כי תוספת של Pembrolizumab לכימותרפיה הסטנדרטית במטופלות עם סרטן רירית הרחם מתקדם או עם הישנות של סרטן זה, הביאה לשרידות ללא התקדמות ארוכה ומשמעותית יותר מאשר כימותרפיה בלבד. המחקר התפרסם ב- New England Journal of Medicine ב-27 במרץ 2023. הטיפול הכימותרפי הסטנדרטי, המהווה כיום קו ראשון לסרטן רירית הרחם הוא Paclitaxel בתוספת Carboplatin. מטרת מחקר זה הייתה לבחון את היעילות של הוספת Pembrolizumab לכימותרפיה.

מחקר זה כלל 816 מטופלות עם סרטן ראשוני בשלב מתקדם (3-4) או עם הישנות של סרטן רירית הרחם. המטופלות חולקו באופן אקראי ביחס של 1:1 לקבוצת התערבות שטופלה ב- Pembrolizumab בנוסף לכימותרפיה הסטנדרטית, ולקבוצת ביקורת שטופלה בפלצבו בנוסף לכימותרפיה הסטנדרטית. הטיפול בשתי הקבוצות בוצע ב-6 מחזורים כל 3 שבועות, ולאחר מכן עד 14 מחזורי תחזוקה כל 6 שבועות. כמו כן, הייתה התייחסות בהתאם להימצאות dMMR (Mismatch repair–deficient) או pMMR (Mismatch repair–proficient). נקודת הסיום העיקרית הייתה שרידות ללא התקדמות.

תוצאות המחקר הראו כי לאחר 12 חודשים, השרידות ללא התקדמות בקבוצת ה-dMMR הייתה 74% בקבוצה שנטלה Pembrolizumab ו-38% בקבוצה שנטלה הפלצבו (HR 0.30, 95% CI 0.19-0.48, P < 0.001), כך שמדובר בהבדל של 70% בסיכון היחסי. כמו כן, בקבוצת ה-pMMR, חציון השרידות ללא התקדמות היה 13.1 חודשים בקבוצה שנטלה Pembrolizumab ו-8.7 חודשים בקבוצה שנטלה פלצבו (HR 0.54, 95% CI 0.41-0.71, P < 0.001). יש לציין כי תופעות הלוואי היו כצפוי שכיחות יותר עבור השילוב של Pembrolizumab עם הכימותרפיה הסטנדרטית.

למאמר ב-New England Journal of Medicine

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה