Ob/Gyn Other

משלב אנטיביוטי מניעתי משפר תוצאות בנשים עם פקיעת קרומים מוקדמת לפני המועד (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-SMFM)

אישה בהריון

בנשים עם פקיעת קרומים מוקדמת לפני המועד, טיפול במשלב Cefuroxime לעומת Ampicillin-Roxithromycin לווה במשך היריון ארוך יותר ושיעורי תחלואה נמוכים יותר, כך עולה מתוצאות מחקר חדש מישראל, שהוצגו במהלך כנס ה-The Pregnancy Meeting.

ברקע למחקר מסבירה דר’ מאיה פרנק וולף מהמרכז הרפואי לגליל בנהריה כי נכון להיום, Ampicillin הינו הטיפול האנטיביוטי המניעתי המומלץ ע”י ה-ACOG במקרים של פקיעת קרומים מוקדמת לפני המועד. לאור זאת, הם ביקשו להשוות את היעילות של Ampicillin אל מול Cefuroxime עם Roxithromycin.

במסגרת המחקר נכללו 124 נשים עם פקיעת קרומים מוקדמת לפני המועד לפני שבוע 37 להיריון, אשר חולקו באקראי ביחס 1:1 לקבלת אחד משני משלבים עם Roxithromycin: אחד עם Ampicillin ואחד עם Cefuroxime. החוקרים השוו את משך תקופת החביון, סיבוכים ביילוד וזיהומים באם בין שתי הקבוצות.

בהשוואה לזרוע הטיפול ב-Ampicillin, בנשים בזרוע הטיפול ב-Cefuroxime תועדו שיעורים נמוכים יותר של סיבוכי זיהומים באם (17.7% לעומת 6.5%, P=0.048) ופחות חיידקים ממשפחת Enterobacteriaceae בדגימות מהשליה, ממברנה, חבל טבור ורחם (68.6% לעומת 43.2%, p=0.036).

לא תועדו הבדלים בין הקבוצות בתוצאים אימהיים, כולל טיפול בסטרואידים לפני הלידה, מתן מגנזיום סולפאט להגנה על מערכת העצבים, חום אימהי לפני הלידה, זיהום תוך-רחמי וניתוח קיסרי.

שיעורי הסיבוכים ביילוד היו נמוכים יותר בזרוע הטיפול ב-Cefuroxime (p=0.031), כאשר שלושה יילודים בזרוע Ampicillin אובחנו עם הופעה מוקדמת של אלח-דם עמיד ל-Ampicillin, כאשר בזרוע הטיפול ב-Cefuroxime לא תועדו מקרים של הופעה מוקדמת של אלח-דם.

בקרב נשים בהיריון ראשון, באלו בזרוע הטיפול ב-Cefuroxime תועד סיכוי גבוה יותר לתקופת חביון של מעל ארבעה ימים (יחס סיכויים של 3.69, רווח בר-סמך 95% של 1.175-11.607).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים במשטרי טיפול אנטיביוטי בעל פעילות יותר רחבת טווח בהתאם לפתוגנים הנפוצים באזור.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-SMFM

לידיעה ב-Healio

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה