Nutritional/Metabolic

ניטור מינון תרופות לאחר ירידה מהירה במשקל (JAMA Internal Medicine)

OBESITY
במאמר אשר פורסם JAMA Internal Medicine, תואר מקרה של חולה שפיתח פרפור פרוזדורים כתוצאה מאי-התאמת מינון levothyroxine לאחר ירידה משמעותית במשקל בעקבות נטילת תרופה נגד השמנה

במאמר אשר פורסם JAMA Internal Medicine, תואר מקרה של חולה שפיתח פרפור פרוזדורים כתוצאה מאי-התאמת מינון levothyroxine לאחר ירידה משמעותית במשקל בעקבות נטילת תרופה נגד השמנה, דבר אשר מהווה תזכורת חשובה להתנהלות עם מטופלים החווים ירידה מהירה במשקל. המקרה מדגיש את הצורך בניטור צמוד של מינון תרופות המבוססות על משקל הגוף בקרב מטופלים החווים ירידה מהירה במשקל, בין אם בשל תרופות נגד השמנה או מסיבות אחרות.

המקרה עסק בגבר בן 62 עם השמנת יתר, תת-פעילות בלוטת התריס וסוכרת סוג 1, שהגיע למיון עם פרפור פרוזדורים. שישה חודשים קודם לכן, החל טיפול ב-tirzepatide  (Zepbound) שהוביל לירידה מהירה במשקל מ-132 ק”ג ל-93 ק”ג. למרות השינוי המשמעותי במשקל, מינון הlevothyroxine שלו (200 µg) לא הותאם.

ד”ר קאגן א. קאראקוס, המחבר הראשון, הדגיש כי “4-6 שבועות הוא פרק הזמן האופטימלי לבדיקה חוזרת של רמת התירוטרופין והתאמת המינון בהתאם” לאחר התחלת טיפול בlevothyroxine או שינוי מינון.

תרופות נפוצות אחרות שיש לנטר בקפידה במטופלים החווים ירידה מהירה במשקל כוללות נוגדי קרישה, נוגדי פרכוסים, תרופות נגד שחפת, אנטיביוטיקה ותרופות אנטי-פטרייתיות. תרופות עם טווח טיפולי צר כוללות phenytoin, warfarin, lithium carbonate, digoxin ואחרות.

ד”ר מתיו אטלסון מאוניברסיטת שיקגו ציין כי במטופלים עם תת-פעילות תת-קלינית של בלוטת התריס המקבלים מינונים נמוכים של levothyroxine, הסיכונים נמוכים יותר ו”ניטור תכוף של TSH עלול להיות מוגזם באוכלוסייה זו”.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה