Nursing

הקשר בין מספר האחיות בצוות הרפואי למספר האשפוזים החוזרים (Health Affiars)

מחקר חדש מצא כי העסקת יותר אחיות ואחים בצוות הרפואי מביאה לשיעור נמוך יותר של אשפוזים חוזרים בבתי החולים, מה שמביא לחסכון בעלויות של בתי החולים ומשפר את הטיפול במטופלים.

כחלק מחוק להגנת החולה ולטיפול רפואי בר השגה בארצות הברית, התכנית להורדה של אשפוזים חוזרים בבתי החולים מענישה (באמצעות קנסות) בתי חולים לפי שיעורי האשפוזים החוזרים העודפים בקרב מטופלים המבוטחים במדיקייר ומדיקאייד (ביטוחי הבריאות הציבוריים בארצות הברית). מטרתה היא, כמובן, להוריד את שיעור האשפוזים החוזרים ולעודד את בתי החולים לשפר את איכות הטיפול.

נראה שרבות מהפעולות שעשויות לסייע במטרה זו, כמו הכנות מתאימת לשחרור, תיאום בין הגורמים המטפלים וחינוך המטופלים, כולם קשורים בבסיסם לעבודת סיעוד איכותית. עם זאת, במחלקות בהן הצוות הרפואי נמצא בתת-איוש עלולים להפגע הליכים אלה. לכן, החוקרים שיערו כי למספר האחיות בצוות המטפל תהיה השפעה על הסבירות שבית החולים יקנס על אשפוזים חוזרים עודפים. 

לדברי החוקרים,  הם מצאו כי בתי חולים עם מספר גבוה יותר של אחיות בצוות הרפואי היו בסבירות נמוכה ברבע לקבל קנסות בהשוואה לבתי חולים דומים עם צוות מצומצם יותר. לטענתם, השקעה והגדלת מספר האחיות והצוות הסיעודי יכולה להוות התערבות יעילה ברמת המערכת שתביא לירידה בשיעור האשפוזים החוזרים ולשיפור הטיפול הרפואי.

לתקציר המחקר

Health Affairs, October 2013

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה