Neurologic Other

אימוני אינטרוולים בעצימות גבוהה עשויים להיות עדיפים על פעילות מתונה לאחר שבץ (Stroke)

שבץ מוחי
מחקר רב-מרכזי מבוקר ואקראי מצא כי פרקי אימון קצרים של HIIT יעילים יותר מאימון מתון רציף מסורתי לשיפור הכושר האירובי לאחר שבץ, כך עולה ממאמר שפורסם בכתב העת Stroke

מחקר רב-מרכזי מבוקר ואקראי מצא כי פרקי אימון קצרים של אימוני אינטרוולים בעצימות גבוהה (HIIT) יעילים יותר מאימון מתון רציף מסורתי לשיפור הכושר האירובי לאחר שבץ. המחקר, שפורסם בכתב העת Stroke, השווה את ההשפעות של 12 שבועות של HIIT במרווחים קצרים לעומת אימון רציף בעצימות בינונית (MICT) על צריכת חמצן מרבית (V̇O2peak), גורמי סיכון קרדיווסקולריים ותוצאות ניידות לאחר שבץ.

ד”ר עדה טאנג, פיזיותרפיסטית ופרופסור באוניברסיטת מקמסטר בקנדה, ציינה כי השיפורים שנצפו בקבוצת ה-HIIT היו גבוהים פי שניים מאשר בקבוצה האחרת. המחקר כלל 82 משתתפים (גיל ממוצע 65 שנים, 39% נשים) שעברו שבץ קל כ-1.8 שנים לפני תחילת המחקר. המשתתפים חולקו אקראית לקבוצת HIIT (42 משתתפים) או MICT (40 משתתפים) ותרגלו שלוש פעמים בשבוע במשך 12 שבועות.

תוצאות המחקר הראו כי רמות הכושר הקרדיורספירטורי (V̇O2peak) של קבוצת ה-HIIT השתפרו פי שניים מאלו של קבוצת ה-MICT. יתרה מכך, השיפורים בקבוצת ה-HIIT נשמרו מעל לסף הקליני המשמעותי גם לאחר 8 שבועות מתום ההתערבות. למרות המגבלות של גודל מדגם קטן ואוכלוסייה בעלת תפקוד גבוה, החוקרים מסיקים כי HIIT במרווחים קצרים עשוי להיות חלופה יעילה ל-MICT מסורתי לשיפור V̇O2peak לאחר שבץ, עם פוטנציאל ליתרונות קליניים משמעותיים בטווח הקצר.

עם זאת, מומחים מזהירים כי יישום רחב של התערבות זו עשוי להיות מוקדם מדי ללא מחקר נוסף, ומדגישים את הצורך בשיקול דעת זהיר והתאמה אישית לצרכי המטופל.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה