Neurologic Other

Atogepant עשוי למנוע כאב ראש חוזר מנטילת יתר של תרופות (Neurology)

תרופות כדורים
מחקר חדש מציע כי האנטגוניסט הפומי לקולטן CGRP, Atogepant, יעיל במניעת כאב ראש חוזר הקשור לשימוש יתר בתרופות בחולים עם מיגרנה כרונית, כך עולה ממאמר שפורסם ב-Neurology

מחקר חדש שפורסם ב-Neurology, מציע כי האנטגוניסט הפומי לקולטן CGRP (פפטיד הקשור לגן קלציטונין), Atogepan, יעיל במניעת כאב ראש חוזר הקשור לשימוש יתר בתרופות בחולים עם מיגרנה כרונית. תוצאות ניתוח תת-קבוצה של ניסוי קליני שלב 3, אקראי, כפול-סמיות ומבוקר פלצבו שנמשך 12 שבועות הראו הפחתה של עד 62% בשיעור המשתתפים שטופלו בAtogepant ועמדו בקריטריונים של שימוש יתר בתרופות אקוטיות.

ד”ר פיטר גודסבי מקינגס קולג’ לונדון, החוקר הראשי, ציין כי “על בסיס הממצאים שלנו, טיפול בAtogepant  עשוי להפחית את הסיכון להתפתחות כאב ראש חוזר על ידי הפחתת השימוש בתרופות משככות כאבים”.

המחקר כלל 749 משתתפים שחולקו אקראית לקבלת Atogepant  30 מ”ג פעמיים ביום, Atogepant 60 מ”ג פעם ביום, או פלצבו. 66.2% מהמשתתפים עמדו בקריטריונים של שימוש יתר בתרופות אקוטיות בתחילת המחקר.

התוצאות הראו כי המשתתפים בשתי קבוצות ה-Atogepant חוו פחות ימי כאב ראש חודשיים בהשוואה לקבוצת הפלצבו. כמו כן, שיעור גבוה יותר של משתתפים השיגו הפחתה של 50% או יותר בימי מיגרנה חודשיים עם Atogepant .

באופן משמעותי, נצפתה הפחתה של 52.1%-61.9% בשיעור המשתתפים שטופלו בAtogepant ועמדו בקריטריונים לשימוש יתר בתרופות אקוטיות במהלך תקופת המחקר, לעומת 38.3% בקבוצת הפלצבו.

תופעות לוואי שהופיעו במהלך הטיפול דווחו בשיעורים דומים בכל הקבוצות.

החוקרים הסיקו כי Atogepant הוא טיפול מניעתי “יעיל ובטוח” עבור חולים עם מיגרנה כרונית, עם וללא שימוש יתר בתרופות אקוטיות.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה