Neurologic Other

היפוקסיה פריפרית בתסמונת restless legs (מחלת Willis-Ekbom )/ דר’ רויטל גנדלמן-מרטון

כולסטרול עורק

רקע

תסמונת ( restless legs (RLS מאופיינת על ידי פרסתזיות המופיעות במנוחה ומוקלות על ידי הזזת הרגליים. חוסר תקינות של כלי דם פריפריים כאטיולוגיה אפשרית של התסמונת נתמך על ידי מחקרים שבדקו זרימת דם, מחקרים גנטיים, ועליה ברמת גורם גדילה של האנדותל הוסקולרי, אולם לא הוכח קיומה של היפוקסיה בחולים אלה.

מטרת העבודה היתה למדוד לחצים חלקיים של חמצן ןפחמן דו-חמצני ברגליים על מנת להעריך מעורבות של היפוקסיה פריפרית או היפרקפניאה בפתוגנזה של המחלה.

שיטות

חומרת RLS הוערכה באמצעות שאלונים מתוקננים. מבחני אימובילזציה בוצעו פעמיים ב- 15 חולים עם RLS וב- 14 נבדקי ביקורת. חולי RLS השתתפו במבחנים עם וללא פרמיפקסול. במהלך המבחנים נמדדו הלחצים החלקיים של חמצן ופחמן דו-חמצני באופן בלתי פולשני על פני עור הרגליים והחזה.

תוצאות

בזמן האימוביליזציה, לחולים עם RLS היה לחץ חמצן חלקי נמוך יותר ברגליים אך לא בחזה. RLS חמור יותר היה קשור עם מפל חזה- כף רגל גבוה יותר. רמות פחמן דו-חמצני לא היו שונות בין הקבוצות. פרמפיקסול תיקן את ההיפוקסיה הפריפרית לרמות שנמצאו בנבדקי הביקורת.

מסקנות

היפוקסיה פריפרית קשורה עם הופעת סימפטומים של RLS . קשר הדוק עם חומרת ה- RLS מצביע על קשר פתופיזיולוגי בין היפוקסיה פריפרית לבין סימפטומים של RLS , ונתמך על ידי היפוך ההיפוקסיה וחוסר הנוחות באמצעות טיפול דופאמינרגי.


Sa;minen AV, Rimpilä V, Polo O. Peripheral hypoxia in restless legs syndrome (Willis-Ekbom disease). Neurology 2014;82:1856-61.

הצעות לקריאה נוספת:

  • Garcia-Borreguero D, Ferini-Strambi L, Kohnen R, et al. European guidelines on management of restless legs syndrome: report of a joint task force by the European Federation of Neurological Societies, the European Neurological Society and the European Sleep Research Society. Eur J Neurol 2012;19:1385-96.

  • Wahlin-Larsson B, Kadi F, Ulfberg J, et al. Skeletal muscle morphology in patients with restless legs syndrome. Eur Neurol 2007;58:133-7.

  • Montplaisir J, Nicolas A, Denesle R, et al. Restless legs syndrome improved by pramipexole: a double-blind randomized trial. Neurology 1999;52:938-43.

  • Allen RP, Picchietti D, Hening WA, et al. Restless legs syndrome: diagnostic criteria, special considerations, and epidemiology. A report from the Restless Legs Syndrome Diagnosis and Epidemiology Workshop at the National Institutes of Health. Sleep Med 2003;4:101-19.

  • Anderson KN, Di Maria C, Allen J. Novel assessment of microvascular changes in idiopathic restless legs syndrome (Willis-Ekbom disease). J Sleep Res 2013;22:315-21.  

  • 0 תגובות

    השאירו תגובה

    רוצה להצטרף לדיון?
    תרגישו חופשי לתרום!

    כתיבת תגובה

    מידע נוסף לעיונך

    כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה