Neurologic Other

היפותרמיה כלל-גופית בילודים הסובלים מאנצפלופתיה היפוקסית-איסכמית (NEJM)

תוצאותיו של מחקר שפורסם לאחרונה מעידות כי היפותרמיה עשויה לשמש כטיפול במקרים של ילודים הסובלים מאנצפלופתיה היפוקסית-איסכמית מדרגה בינונית או חמורה.

בניסויים שנערכו במודל חיות ניסוי הוכח כי היפותרמיה מגוננת מפני פגיעות מוח לאחר אספיקציה. אולם, לא ידוע מהי מידת הבטיחות והיעילות של היפותרמיה בקרב ילודים שנולדו במועד עם אנצפלופתיה.

במחקר האקראי שנערך נבחן השימוש בהיפותרמיה בקרב ילודים שנולדו בגיל 36 שבועות לפחות, שהגיעו לבית החולים עד 6 שעות לאחר הלידה עם חמצת חמורה או בשל סיבוכים במהלך הלידה וקבלת החייאה בעת הלידה. וסבלו מאנצפלופתיה מדרגת חומרה בינונית או חמורה.

הילודים חולקו באקראי לקבלת הטיפול הרגיל (קבוצת הביקורת) או לקבלת טיפול באמצעות קירור כלל-גופי לטמפרטורת וושט של °C33.5 במהלך 72 שעות, ולאחריו חימום מחדש איטי (קבוצת ההיפותרמיה). התוצאה הנוירו-התפתחותית נבדקה בגיל 18-22 חודשים. מדד התוצאה העיקרית היתה שילוב של פטירה או של מוגבלות בינונית או חמורה.

102 מתוך 239 התינוקות הוגרלו לקבוצת ההיפותרמיה ו-106 תינוקות הוגרלו לקבוצת הביקורת. תופעות הלוואי עליהן דווח היו דומות בשתי הקבוצות במהלך 72 שעות הקירור. מידע בנוגע למדד התוצאה הראשוני התקבל עבור 205 מהתינוקות.

פטירה או הופעת מוגבלות מדרגת חומרה בינונית או חמורה התרחשו ב-45 מתוך 102 הילודים (44%) בקבוצת ההיפותרמיה וב-64 מתוך 103 הילודים (62%) בקבוצת הביקורת (ערך יחס סיכון של 0.72 עם 95%ci, 0.54-0.95; ערך P=0.01).

29 ילודים (24%) בקבוצת ההיפותרמיה ו-38 ילודים (37%) בקבוצת הביקורת נפטרו (ערך יחס סיכון של 0.68 עם 95%ci, 0.44-1.05; ערך P=0.08). לא נמצאה עליה בשכיחות מקרי המוגבלויות הגדולות בקרב הילודים ששרדו; שיעור מקרי שיתוק המוחין עמד על 15 מתוך 77 (19%) בקבוצת ההיפותרמיה, בהשוואה ל-19 מתוך 64 (30%) בקבוצת הביקורת (ערך יחס סיכון של 0.68 עם 95%ci, 0.38-1.22; ערך P=0.20).

החוקרים מסיקים כי היפותרמיה כלל-גופית מפחיתה את הסיכון לפטירה או להופעת מוגבלות בקרב ילודים הסובלים מאנצפלופתיה היפוקסית-איסכמית מדרגה בינונית או חמורה.

NEJM: 353; 1574-1584


סקירתו של עורך מדור הנאונטולוגיה ד”ר ברזילי:

מתרבות העדויות כי להיפותרמיה תפקיד בשיפור התוצאה לאחר HIE. עדיין לא ברור לגמרי איזו היפותרמיה טובה יותר, זו של הראש בלבד או זו של כלל הגוף. מאחר ואין תופעות לוואי חמורות לטיפול בהיפותרמיה מתונה, ומאחר ורב תסכולנו על כך שאין לנו להציע טיפולים יעילים לטיפול ב- HIE, חשוב ביותר לשקול טיפול זה בבואנו לטפל בילוד עם HIE.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • השמנה אימהית מלווה בסיכון למוות פתאומי של תינוקות (JAMA Pediatrics)

    השמנה אימהית מלווה בסיכון למוות פתאומי של תינוקות (JAMA Pediatrics)

    במאמר שפורסם בכתב העת JAMA Pediatrics מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי למעלה מ-5% מהמקרים של מוות פתאומי של תינוקות עשוי להיות קשור להשמנת-יתר אימהית. בארצות הברית מדווח בכל שנה על כ-3,500 מקרים של מוות פתאומי של תינוקות. לאחר מסעות פרסום בשנות ה-90 של המאה הקודמת שכללו המלצות על תנוחות שינה בטוחות […]

  • צריכת בשר אדום מעובד מלווה בעליה בסיכון לדמנציה (מתוך כנס ה-AAIC)

    צריכת בשר אדום מעובד מלווה בעליה בסיכון לדמנציה (מתוך כנס ה-AAIC)

    בקרב מבוגרים הצורכים כשתי מנות שבועיות של בשר אדום מעובד תועדה עליה של 14% בסיכון לאבחנה של דמנציה, כמו גם הזדקנות קוגניטיבית מואצת, בהשוואה לאלו שצרכו פחות משלוש מנות בשר אדום מעובד בחודש, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו במהלך כנס ה-Alzheimer’s Association International Conference. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ישנן עדויות סותרות באשר לקשר בין […]

  • אסתמה מלווה בסיכון מוגבר למחלת אלצהיימר (J Allergy Clin Immunol)

    אסתמה מלווה בסיכון מוגבר למחלת אלצהיימר (J Allergy Clin Immunol)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Allergy and Clinical Immunology עולה כי אסתמה מלווה בסיכון מוגבר להיארעות מחלת אלצהיימר. חוקרים מטאיוואן מצאו כי בחולי אסתמה שיעורים גבוהים יותר של מחלת אלצהיימר ולכן החוקרים מוויסקונסין ביקשו כעת לבחון אם מגמה דומה קיימת בארצות הברית. המחקר כלל מדגם אקראי של 20% מהמטופלים במאגר Medicare בין השנים […]

  • היעילות והבטיחות של Atogepant למניעת מיגרנה (J Headache Pain)

    היעילות והבטיחות של Atogepant למניעת מיגרנה (J Headache Pain)

    במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Headache and Pain מדווחים חוקרים מסין על תוצאות מטה-אנליזה חדשה, מהן עולה כי Atogepant (קיוליפטה) מהווה טיפול יעיל ונסבל היטב למניעת מיגרנה, כולל מיגרנה אפיזודית וכרונית. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון באופן שיטתי את היעילות והבטיחות של Atogepant, אנטגוניסט של CGRP, למניעת מיגרנה על-בסיס תוצאות מחקרים אקראיים ומבוקרים. החוקרים […]

  • תסמינים פסיכולוגיים לאחר זעזוע מוח עלולים לפגוע בהתאוששות של ספורטאים בבתי ספר תיכון (J Neurosurg)

    תסמינים פסיכולוגיים לאחר זעזוע מוח עלולים לפגוע בהתאוששות של ספורטאים בבתי ספר תיכון (J Neurosurg)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Neurosurgery עולה שכיחות גבוהה של תסמינים פסיכולוגיים לאחר זעזוע מוח עקב חבלת ספורט בספורטאים בבתי ספר תיכון ואלו עלולים להאט את ההתאוששות של הצעירים לאחר החבלה. החוקרים בחנו באופן רטרוספקטיבי את הנתונים אודות 431 ספורטאים בבתי ספר תיכון (גילאי 14-18 שנים) שחוו זעזוע מוח על-רקע פעילות ספורט בתקופה […]

  • עדויות חדשות תומכות בתועלת של אג'ובי להקלה על צעירים עם מיגרנה אפיזודית (מתוך הודעת חברת טבע)

    עדויות חדשות תומכות בתועלת של אג'ובי להקלה על צעירים עם מיגרנה אפיזודית (מתוך הודעת חברת טבע)

    מתוצאות מחקר חדש בשלב 3 עולה כי לאג’ובי (Fremanzeumab) יעילות משמעותית בטיפול בילדים ומתבגרים עם מיגרנה אפיזודית, כך על-פי הודעה לעיתונות מטעם חברת טבע המייצרת את התרופה. מחקר SPACE הינו מחקר רב-מרכזי, אקראי, כפל-סמיות, להערכת יעילות אג’ובי, אשר כלל 235 משתתפים בגילאי 6-17 שנים. המחקר ענה על תוצא הסיום העיקרי והדגים יעילות עדיפה של אג’ובי […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה