Neurologic Other

פרכוסים מאוחרים מנבאים הופעת אוטם מוחי.

 דר’ רויטל גנדלמן מרטון, עורכת מדור נוירולוגיה

Cleary P, Shorvon S, Tallis R. Late-onset seizures as a predictor of subsequent stroke. Lancet 2004;363:1184-1186.

רקע.

מחלה צרברו-וסקולרית נחשבת כסיבה עיקרית לאפילפסיה בגיל מבוגר. מטרת המחקר היתה לבדוק את ההיפותזה שהופעת פרכוסים לאחר גיל 60 באנשים ללא היסטוריה של אוטם מוחי יכולה להיות קשורה עם עליה בסיכון להופעת אוטם מוחי חדש.

שיטות.

נאספו נתונים מה- UK General Practice Research Database לגבי 4709 אנשים עם פרכוסים שהחלו בגיל 60 או מאוחר יותר ועל 4709 אנשים שנאספו באופן אקראי ללא היסטוריה של פרכוסים, מותאמי גיל, מין ונתונים כלליים, ששימשו כקבוצת ביקורת. לא הוכללו במחקר אנשים עם היסטוריה של מחלה צרברו-וסקולרית, נזק מוחי נרכש אחר, גידול מוחי, שימוש בלתי-הולם בתרופות או באלכוהול או דמנציה. נערך חיפוש במערכת הממוחשבת של תיקי החולים לגביי אוטם מוחי שהופיע לאחר אבחנה של פרכוסים.

תוצאות.

נמצא הבדל משמעותי בין שתי הקבוצות לגביי קיום חופשי מאוטם מוחי. הסיכון היחסי לאוטם מוחי עבור חולים עם פרכוסים בהשוואה לקבוצת הביקורת חושב כ- 2.89.

מסקנות. 

הופעת פרכוסים בגיל מאוחר קשורה עם עליה משמעותית בסיכון להופעת אוטם מוחי. יש צורך במחקר נוסף על מנת להעריך את התועלת הטמונה בהתערבות למניעת אוטם מוחי בחולים עם פרכוסים.

הצעות לקריאה נוספת:

  • Giroud M, Gras P, Fayolle H, et al. Early seizures after acute stroke: a study of 1,640 cases. Epilepsia 1994;35:959-64.

  • Burn J, Dennis M, Bamford J, et al. Epileptic seizures after a first stroke: the Oxfordshire Community Stroke Project. BMJ 1997;315:1582-7.

  • Shinton RA, Gill JS, Zezulka AV, Beevers DG. The frequency of epilepsy preceding stroke: case-control study in 230 patients. Lancet 1987;1:11-13.

  • Shorvon SD, Gilliatt RW, Cox TCS, Yu YL. Evidence of vascular disease from CT scanning in late onset epilepsy. J Neurol Neurosurg Psychiatry 1984;47:225-30.
  •  

    0 תגובות

    השאירו תגובה

    רוצה להצטרף לדיון?
    תרגישו חופשי לתרום!

    כתיבת תגובה

    מידע נוסף לעיונך

    כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה