Neuroimmunology other

טיפול ב-SSRI עשוי לשפר תפקוד קוגניטיבי ותסמיני דיכאון בחולים עם דמנציה בשלב מוקדם (J Affect Dis)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Affective Diseases עולה כי טיפול ב-Vortioxetine (ברינטליקס) עשוי להביא לשיפור משמעותי בתסמיני דיכאון, תפקוד קוגניטיבי ואיכות חיים בחולים עם הפרעת דיכאון מג’ורית ודמנציה בשלב מוקדם.

במסגרת מחקר MEMORY נכללו 82 חולים עם הפרעת דיכאון מג’ורית ודמנציה בשלב-מוקדם (גיל ממוצע של 70.3 שנים, 66% נשים). הטיפול ב- Vortioxetine, תכשיר הפועל כנגד קולטן ל-5-Hydroxytryptamine ומעכב נשא 5-Hydroxytryptamine, הותחל במינון יומי של 5 מ”ג (המינון ההתחלתי המומלץ במבוגרים), עם התאמת מינון עד 10 מ”ג ביום לאחר שבוע ומינון גמיש לאחר מכן.

הערכת דיכאון התבססה על מדד MADRS (או Montgomery Asberg Depression Rating Scale), כאשר התפקוד הקוגניטיבי התבסס על DSST (או Digit Symbol Substitution Test) ו-RAVLT (או Rey Auditory Verbal Learning Test).

החוקרים מדווחים על שיפור מובהק סטטיסטית ומשמעותי קלינית בחומרת תסמיני דיכאון, כפי שנקבע לפי מד MADRS (התוצא העיקרי) ובכל נקודות הזמן (p<0.0001). השיפור בתסמיני דיכאון לא היה תלוי בסוג הדמנציה. עוד דווח על שיפור משמעותי במדד DSST (p<0.0001) ובתפקוד יומי ואיכות חיים בריאותית.

הטיפול ב- Vortioxetine נסבל היטב, כאשר תופעות הלוואי, כולל בחילות וכאבי בטן, היו ברובן בדרגה קלה-עד-בינונית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי Vortioxetine הדגים יעילות משמעותית קלינית בשיפור תסמיני דיכאון, תפקוד קוגניטיבי, תפקוד גלובאלי ויומיומי ואיכות חיים בריאותית בחולים עם הפרעת דיכאון מג’ורית ודמנציה בשלב מוקדם.

J Affect Dis, June 12, 2023

 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה