Nephrology Other

צריכת חלבון גבוהה מועילה לחולים מבוגרים עם מחלת כליות כרונית (JAMA Network Open)

בקרב מבוגרים עם מחלת כליות כרונית (CKD), צריכה גבוהה יותר של חלבון מהחי או מהצומח קשורה לתמותה מופחתת, כך עולה ממחקר שפורסם ב-JAMA Network Open

בקרב מבוגרים עם מחלת כליות כרונית (CKD), צריכה גבוהה יותר של חלבון מהחי או מהצומח קשורה לתמותה מופחתת. מחקר שפורסם ב-JAMA Network Open ניתח נתונים משלושה מחקרי עוקבה מספרד ושוודיה, שכללו 8,543 משתתפים בני 60 ומעלה.

בעוד שההנחיות הנוכחיות ממליצות על הגבלת צריכת החלבון בחולי CKD, במיוחד בשלבים מתקדמים, המחקר מצא כי צריכת חלבון גבוהה יותר קשורה לסיכון מופחת לתמותה. בהשוואה למשתתפים עם צריכת חלבון של 0.8 גרם לק”ג ליום, משתתפים עם CKD שצרכו 1.0 גרם לק”ג ליום של חלבון הראו סיכון מופחת ב-12% לתמותה. בצריכה של 1.2 גרם לק”ג ליום, הסיכון לתמותה ירד ב-21% וב-1.4 גרם לק”ג ליום, הסיכון ירד ב-27%.

ד”ר אדריאן קרבאיו-קסלה וצוותו מציינים כי הקשר בין צריכת חלבון לתמותה היה חזק יותר במשתתפים ללא CKD, מה שמרמז כי היתרונות של חלבונים עשויים לעלות על החסרונות במבוגרים עם CKD קלה או בינונית. לא נמצא הבדל בין חלבון מהחי או מהצומח, וגם גיל המשתתפים (מעל או מתחת לגיל 75) לא שיחק תפקיד.

החוקרים מדגישים כי נדרש מחקר נוסף כדי לבחון אם התוצאות ניתנות להכללה למטופלים מבוגרים הצורכים תזונה צמחית או דלת חלבון. עם זאת, הממצאים מעלים שאלות לגבי ההמלצות הנוכחיות להגבלת צריכת חלבון בקרב מבוגרים עם CKD קלה או בינונית.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה