Nephrology Other

זריקה ניסיונית ליתר לחץ דם הדגימה תוצאות מעודדות (AHA)

התרופה הניסיונית zilebesiran הדגימה במחקר פאזה 2 את היכולת של זריקה אחת להורדה ביעילות של לחץ הדם

מחקר פאזה 2 של התרופה הניסיונית zilebesiran, הראה כי זריקה אחת של התרופה, הורידה ביעילות את לחץ הדם במבוגרים עם יתר לחץ דם קל עד בינוני למשך עד 6 חודשים, עם מה שנראה כפרופיל תופעות לוואי מעודד. המחקר, מחקר ה-KARDIA-1, הוצג ב-11 בנובמבר במפגשים המדעיים האחרונים של איגוד הלב האמריקאי (AHA) 2023, שהתקיים בפילדלפיה.

יתר לחץ דם לא מאוזן הוא גורם מוביל לתחלואה ולתמותה ברחבי העולם. למרות זמינותם של תרופות אפקטיביות להורדת לחץ דם, מבוגרים רבים עם יתר לחץ דם אינם מטופלים, ועד 80% סובלים ממחלה לא מאוזנת, הן בעולם והן בארצות הברית.

“המחקר שלנו מדגים שטיפול רבעוני או דו-שנתי של התרופה יכולים להוריד ביעילות ובבטחה את לחץ הדם בחולים עם יתר לחץ דם שאינו מאוזן”, אמר המחבר הראשי של המחקר, “בהתבסס על תוצאות אלו, ל-zilebesiran יש פוטנציאל לשפר את ההיענות לתרופות, מה שעשוי להקטין את הסיכון הקרדיו-וסקולרי אצל אנשים עם יתר לחץ דם”.

Zilebesiran היא תרופה העובדת על RNAi וניתנת תת-עורית. התרופה נקשרת בזיקה גבוהה לקולטן ה-asialoglycoprotein הכבד, מה שמביא להפחתה בסינתזה של אנגיוטנסינוגן, הפרקוסור הבלעדי של כל הפפטידים של אנגיוטנסין. החוקרים מקווים כי החיבור הממוקד להפטוציטים עשוי לאפשר שימור ביטוי אנגיוטנסינוגן חוץ-כבדי, מה שעלול להגביל את ההשפעות שאינן מטרת הטיפול בכליות וברקמות אחרות.

תוצאות המחקר הראו ירידה מתמשכת ב-angiotensinogen בסרום (בין 88% ל-98%) במהלך תקופת מעקב של 6 חודשים. לחץ דם סיסטולי אמבולטורי שנמדד במשך 24 שעות ירד באופן משמעותי עם כל משטרי הטיפול שנבדקו, עם ירידה ממוצעת מהבסיס עד לחודש ה-6 של כ-10 מ”מ כספית בשלושת המינונים המובילים שנבדקו ובסביבות 14 מ”מ כספית בהשוואה לפלסבו.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה