Nephrology Other

הפחתת אלבומינוריה עומדת בבסיס היתרונות הכלייתיים של פינרנון (Kidney Week 2023)

הפחתת אלבומינוריה נמצאה כאחד מהמתווכים המרכזיים בו finerenone מפחית אירועים כלייתיים וקרדיווסקולריים

אחד מהמתווכים המרכזיים לאופן שבו finerenone (קרנדיה) מפחית אירועים כלייתיים וקרדיווסקולריים שליליים באנשים עם סוכרת מסוג 2 ומחלת כליות כרונית (CKD) הוא הפחתת אלבומינוריה, כך עולה מממצא משני של שני מחקרי הפאזה 3 של Finerenone. המחקרים הללו הם אלו שסיפקו את הנתונים שהובילו לאישור של Finerenone בשנת 2021 על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקני לטיפול באנשים עם סוכרת מסוג 2 ו-CKD.

ממצאי מחקרים אלו הדגימו כי הפחתה ביחס אלבומין-לקריאטינין בשתן (UACR) הקשורה לטיפול ב-finerenone תיווכה 84% מההגנה על הכליות ו-37% מההגנה על אירועים קרדיווסקולריים. לפי עורכי המחקר, הממצאים מדגישים את התפקיד החשוב שממלאה האלבומינוריה בנפרופתיה, ובמחלות נלוות הקשורות לסוכרת מסוג 2 ו-CKD. בנוסף, הם מדגישים לדבריהם גם את החשיבות של ניטור מתמשך של אלבומינוריה כדי לעקוב אחר טיפולים שמטרתם למזער את הפתולוגיה. “רק לכמחצית מהאנשים עם סוכרת מסוג 2 נמדדות רמות ה-UACR, למרות שכל הנחיה אומרת למדוד UACR באנשים עם סוכרת. הממצאים שלנו אומרים ש-UACR חשוב לא רק לאבחון CKD, אלא גם לקבל משוב לגבי האם הטיפול עובד”, אמר מחבר המחקר בראיון.

הוא הוסיף כי “התקווה שלי היא שקלינאים יסתכלו על UACR כמשהו שהם צריכים לשלב בקבלת החלטות קלינית. אני מודד UACR בחולים שלי עם CKD וסוכרת מסוג 2 בכל ביקור. אלבומינוריה היא סימן למשהו רע, אם הערכים לא מופחתים אצל מטופל ב-30% לפחות, ההפחתה המינימלית המומלצת על ידי האגודה האמריקאית לסוכרת לאנשים שמתחילים עם UACR של לפחות 300 מ”ג/ג’, צריך לחשוב מה עוד אפשר לעשות כדי להוריד את האלבומינוריה”.

לכתבה ב-medpage

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה