Nephrology Other

סקירה שיטתית להערכת אמצעים לא-תרופתיים לאיזון יתר לחץ דם (Eur J Prevent Cardio)

במאמר שפורסם בכתב העת European Journal of Preventive Medicine מדווחים חוקרים על תוצאות סקירה שיטתית של אמצעים לא-תרופתיים לאיזון יתר לחץ דם, כולל הפסקת עישון, הגבלת צריכת מלח, הגברת פעילות גופנית.

שינויים באורחות חיים מהווים את אחד הכלים המרכזיים למניעה וטיפול ביתר לחץ דם. במסגרת המחקר הנוכחי ביקשו החוקרים להשלים סקירה שיטתית של ההנחיות לטיפול ביתר לחץ דם ולהתמקד בהמלצות בכלים לא-תרופתיים, כולל שינויי אורחות חיים, לבחון את חוזק העדויות, נקודות הדמיון והשוני.

החוקרים ערכו חיפוש במאגרי MEDLINE ו-EMBASE לאורך עשר שנים בין ינואר 2010 ועד יוני 2020. הם גם השלימו חיפוש באתרי אינטרנט של איגודים האחראיים לפיתוח הקווים המנחים. שני סוקרים בחנו את הכותרות והתקצירים במטרה לזהות הנחיות רלבנטיות. שני סוקרים בחנו את הליך פיתוח ההנחיות באמצעות מדד AGREE II וסוקר אחד אסף את ההמלצות.

מבין עשרת הקווים המנחים שעלו בחיפוש, ב-10 סוכם כי הליך פיתוח ההנחיות היה איכותי (מדד AGREE II של 60% ומעלה) ונכללו בסקירה השיטתית. ההנחיות היו עקביות עבור מרבית ההמלצות, כולל הפחתת צריכת מלח, משקל גוף, דפוסי תזונה, הגברת פעילות גופנית והפסקת עישון, הגבלת צריכת אלכוהול.

החוקרים זיהו מספר נקודות אודותן היה חוסר הסכמה, כולל המלצות אודות גורמים פסיכולוגיים וסביבתיים חדשים כמו דחק או זיהום אוויר, ספי צריכת אלכוהול, בשר, צריכת קפה ותה וסוכרים מעובדים.

ההנחיות הנוכחיות מסכימות כי ישנה חשיבות רבה לשינוי אורחות חיים בטיפול ומניעה של יתר לחץ דם, כאשר יש קונצנזוס באשר לחשיבות הפסקת עישון, הגבלת צריכת מלח, הגברת פעילות גופנית עם הגברת המודעות להמלצות אלו באוכלוסייה הכללית בכדי למנוע יתר לחץ דם.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים להבנת החשיבות של גורמים סביבתיים ופסיכולוגיים העשויים להשפיע על לחץ הדם ולקבוע המלצות נוספות במטרה לסייע באיזון ערכי לחץ הדם.

Eur J Prevent Cardio, Jan 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה