Nephrology Other

חשיפה תעסוקתית למתכות מעלה את הסיכון ליתר לחץ דם (Metabolites)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Metabolites עולה כי חשיפה תעסוקתית לכרום ומנגן עשויה להביא לעליה בסיכון להתפתחות יתר לחץ דם, בעוד שלחשיפה לברזל או ניקל לא הייתה השפעה משמעותית על הסיכון לעליית לחץ דם.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חשיפה תעסוקתית הינה מקור משמעותי למגע עם מתכות. אין מחקרים רבים להערכת ההשפעה של חשיפה תעסוקתית למתכות על הסיכון להתפתחות יתר לחץ דם.

במחקר הנוכחי בחנו החקורים את רמות החשיפה למתכות מסוימות, כולל כרום, ברזל, מנגן וניקל בעובדים עם יתר לחץ דם וללא יתר לחץ דם, במטרה לקבוע את הקשר בבין רמת החשיפה למתכות והסיכון ליתר לחץ דם. מדגם המחקר כלל 138 חולים עם יתר לחץ דם ו-138 משתתפים ללא יתר לחץ דם אשר שימשו כביקורות.

דרגת הסיכון לחשיפה סווגה בהתאם לרמת הסף לאחר איסוף ובדיקת אבק מתכות במקום העבודה.

מהניתוח הסטטיסטי עלה כי היארעות יתר לחץ דם עלתה עם עליה ברמת החשיפה לכרום והסיכון ליתר לחץ דם היה גבוה פי 1.85 בקרב אלו עם החשיפה הגדולה ביותר, בהשוואה לאלו עם החשיפה הנמוכה ביותר (רווח בר-סמך 95% של 1.20-2.86). חשיפה למנגן הדגימה תוצאות דומות לחשיפה לכרום. מנגד, לא תועדה קורלציה משמעותית בין חשיפה לברזל או ניקל ובין הסיכון להתפתחות יתר לחץ דם.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי חשיפה למתכות במקום העבודה עשויה להשפיע על הסיכון להתפתחות יתר לחץ דם. הם קוראים להשלים מחקרים פרוספקטיביים באוכלוסיות גדולות יותר על-מנת לאשר את הממצאים.

 

Metabolites. 2022 Dec 14

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה