Nephrology Other

הבטיחות והיעילות של Apixaban לעומת Warfarin בחולים עם מחלת כליות בשלב סופני (Pacing Clin Electrophysiol)

במאמר שפורסם בכתב העת Pacing and Clinical Electrophysiology מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי בחולים עם מחלת כליות כרונית בשלב מתקדם או בשלב סופני, הטיפול ב- Apixaban(אליקוויס) לווה בסיכון מופחת לדימומים מג’וריים, בהשוואה לטיפול ב-Warfarin (קומדין), והיה יעיל יחסית ללא עליה בסיכון לאירועים תרומבואמבוליים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי כיום, Apixaban הינו נוגד הקרישה הפומי החדש היחיד המאושר ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי לטיפול בחולים עם פינוי קריאטינין של מתחת ל-15 מ”ל/דקה או מחלת כליות בשלב סופני. עם זאת, ההמלצות מבוססות על נתונים פרמקוקינטיים ופרמקודינאמיים ואין עדויות ממחקר קליני בנושא. כעת הם ביקשו לבחון את הבטיחות והיעילות של Apixaban בחולים עם מחלת כליות כרונית מתקדמת או בשלב סופני.

במסגרת המחקר נערך חיפוש במאגרי נתונים עד נובמבר 2017, לזיהוי מחקרים שדיווחו על היארעות או יחסי סיכויים של סיבוכי דמם או אירועים תרומבואמבוליים עם טיפול ב- Apixaban בחולים עם מחלת כליות כרונית בשלב 4-5 או מחלת כליות בשלב סופני תחת דיאליזה.

חמישה מחקרים נכללו בסקירה, עם סך כולל של 43,850 חולים. מרבית החולים (87%) נטלו Apixaban לטיפול בפרפור פרוזדורים.

ההיארעות המשוערת של כל אירוע דמם תחת Apixaban עמדה על 17.4%. בהשוואה לקומדין, הטיפול ב- Apixaban לווה בסיכון מופחת לדימום מג’ורי (יחס סיכויים של 0.42). ממחקרים בחולים עם מחלת כליות כרונית בשלב סופני תחת טיפולי דיאליזה עלה כי יחס הסיכויים לדימום מג’ורי עמד על 0.27. לא תוארו הבדלים משמעותיים בסיכון לאירועים תרומבואמבוליים בחולים עם מחלת כליות כרונית מתקדמת או מחלת כליות כרונית בשלב סופני תחת Apixaban, בהשוואה לקומדין.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הטיפול ב- Apixaban נמצא בטוח ויעיל בחולים עם מחלת כליות כרונית בשלב מתקדם או בשלב סופני.

Pacing Clin Electrophysiol. 2018 Mar 25

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה