Nephrology Other

ההשפעה של העלאת יעד לחץ דם סיסטולי על הסיכון לאירועים מוחיים (מתוך כנס ה-ISC)

בחולים מבוגרים ללא סוכרת או מחלת כליות עם לחץ דם סיסטולי של 140-149 מ”מ כספית סיכון מוגבר לאירועים מוחיים, בהשוואה לחולים דומים עם לחץ דם סיסטולי נמוך מ-140 מ”מ כספית וסיכון דומה לזה של חולים עם לחץ דם סיסטולי של 150 מ”מ כספית ומעלה, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו במהלך כנס ה-International Stroke Conference.

במסגרת המחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לבחון אם להעלאת יעד לחץ דם סיסטולי השפעה על הסיכון לאירועים מוחיים, לאור העדויות הרבות הקושרות בין יתר לחץ דם ובין הסיכון לאירועים מוחים.

מדגם המחקר כלל 1,706 חולים מעל גיל 60 שנים, ללא אירוע מוחי וללא מחלת כליות כרונית או סוכרת. חולים אלו היו חלק ממחקר NOMAS (Northern Manhattan Study), מחקר פרוספקטיבי אורכי שהחל בשנת 1993.

בקרב משתתפים אלו, לחץ הדם הסיסטולי היה נמוך מ-140 מ”מ כספית ב-43%, לחץ הדם הסיסטולי עמד על 140-149 מ”מ כספית ב-20% מהחולים ועמד על 150 מ”מ כספית ומעלה ב-37% מהחולים.

במהלך חציון מעקב של 13 שנים תועדו 167 אירועים מוחיים, מרביתם איסכמיים (86%). לאחר תקנון לגיל, מין, גזע/מוצא וטיפול בתרופות לאיזון לחץ הדם, החוקרים מצאו כי בהשוואה לאלו עם לחץ דם סיסטולי נמוך מ-140 מ”מ כספית, יחס הסיכון לאירועים מוחיים באלו עם לחץ דם סיסטולי של 140-149 מ”מ כספית עמד על 1.7. בקרב אלו עם לחץ הדם הסיסטולי הגבוה ביותר (מעל 150 מ”מ כספית), יחס הסיכון עמד על 1.4.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בחולים מבוגרים, העלאת סף לחץ דם סיסטולי תביא למעשה לעליה קלה במספר האירועים המוחיים, ממצאים המעלים שאלות בנוגע להמלצות הנוכחיות להעלאת סף לחץ הדם הסיסטולי בחולים אלו.

מתוך כנס ה-ISC

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה